۵ انتخاباتی که می‌توانند اوضاع جهان را تغییر دهند

    کد خبر :1042323
۵ انتخاباتی که می‌توانند اوضاع جهان را تغییر دهند

پنج انتخابات در سال ۲۰۲۴ برگزار خواهد شد که می‌تواند نظم جهانی را شکل بدهد.

فرانس۲۴ به نقل از خبرگزاری فرانسه نوشت: در حالی که نیمی از جهان در سال ۲۰۲۴ به پای صندوق های رای می روند و حدود ۳۰ کشور رئیس جمهور را انتخاب می کنند، در اینجا پنج انتخابات کلیدی برگزار می‌شود که بهتر است شما هم جزییات آن را بدانید:

دیدار مجدد ترامپ و بایدن؟

در ۵ نوامبر، ده‌ها میلیون آمریکایی در رقابتی که می‌تواند جو بایدن را تا سن ۸۶ سالگی در قدرت نگه دارد، رئیس‌جمهور را انتخاب می‌کنند. نظرسنجی‌های مختلف نشان می‌دهد که بسیاری از مردم آمریکا جو بایدن را که گاف‌های زیادی در چهار سال گذشته داده، پیرتر از آن است که بتواند آمریکا را برای چهار سال دیگر هدایت کند. از سوی دیگر ترامپ در نظرسنجی‌ها پیش است اما او نیز با پرونده‌های جنایی متعددی روبرو است و معلوم نیست بتواند سال آینده رودروی بایدن قرار گیرد.

پوتین به شش سال دیگر چشم دوخته است

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه که اعتماد به نفس بیشتری هم پیدا کرده و از موفقیت سربازانش در حفظ مواضع خود در اوکراین دو سال پس از جنگ انرژی گرفته، امیدوار است که در انتخابات مارس حکومت ۲۴ ساله خود را شش سال دیگر تمدید کند. او در ۸ دسامبر اعلام کرد که برای پنجمین دوره نامزد می شود که تا سال ۲۰۳۰ او را در قدرت حفظ می کند.

در سال ۲۰۲۰ قانون اساسی اصلاح شد تا به او اجازه دهد تا از نظر تئوریک تا سال ۲۰۳۶ در قدرت بماند، که به طور بالقوه می تواند باعث شود که او برای مدت بیشتری از جوزف استالین حکومت کند. با توجه به اینکه جنگ در اوکراین برای حبس کردن یا ساکت کردن مخالفان پوتین استفاده شده، احتمال کمی وجود دارد که کسی در راه او بایستد. از سوی دیگر دشمن دیرینه او الکسی ناوالنی در حال گذراندن حکم ۱۹ سال زندان است.

قدرت بازی عالی «مودی»

نزدیک به یک میلیارد هندی در ماه آوریل تا مه به پای صندوق های رای می روند در انتخاباتی که در آن نخست وزیر نارندرا مودی و حزب ملی گرای او BJP به دنبال دوره سوم هستند، رای بدهند. آینده سیاسی و موفقیت مودی مبتنی بر حمایت بیش از یک میلیارد هندو و به گفته منتقدان، دامن زدن به دشمنی با اقلیت بزرگ مسلمان این کشور بوده است.

علیرغم سرکوب آزادی‌های مدنی، مودی به‌عنوان برگزیده آشکار در انتخابات شرکت می‌کند و حامیانش به او اعتبار می‌دهند که جایگاه کشورش را در صحنه جهانی تقویت کرده است.

آزمون اتحادیه اروپا برای پوپولیست ها

بزرگترین نظرسنجی فراملی جهان در ماه ژوئن نشان می دهد که بیش از ۴۰۰ میلیون نفر واجد شرایط رای دادن در انتخابات پارلمان اروپا هستند.

این رای، آزمونی برای حمایت از پوپولیست های دست راستی خواهد بود، کسانی که پس از پیروزی حزب آزادی خیرت ویلدرز، سیاست ورز ضد اسلام در انتخابات نوامبر هلند و پیروزی سال گذشته برای جورجیا ملونی در ایتالیا، برای پیروزی در مجارستان و سایر نقاط اروپا در تلاشند.

اولین رئیس جمهور زن مکزیک؟

یک شهردار چپ‌گرای سابق پایتخت و یک تاجر با ریشه‌های بومی، برای تاریخ‌سازی در مکزیک در ماه ژوئن تلاش می‌کنند. هر دو برای تبدیل شدن به اولین رئیس‌جمهور زن کشوری با سنت مردانگی رقابت می‌کنند.

«کلودیا شینبام» شهردار سابق مکزیکو سیتی، به نمایندگی از حزب مورنا و رقیب صریح او «خوچیتل گالوز» به نمایندگی از یک ائتلاف مخالف در آرزوی رییس جمهور شدن پا به رقابت گذاشته‌اند.

 شفقنا

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید