۲ پلنگ ایرانی در ارتفاعات منطقه بیرمی استان بوشهر

    کد خبر :920329

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر از ثبت تصویر ۲ قلاده پلنگ ایرانی در کوه بیرمی استان در ارتفاعات شمال دشتی و تنگستان خبر داد و گفت: برای رصد زیست پلنگ در کوه‌های استان بوشهر بررسی دوربین‌های تله‌ای نصب شده است.

فرهاد قلی‌نژاد به ظرفیت‌های زیست محیطی حیات وحش استان پرداخت و اظهار داشت: این استان دارای قابلیت‌های مهمی در مناطق مختلف برای زیست حیات وحش است که برای حفاظت از این جانوران برنامه‌های ویژه تدوین شده است.

وی از اجرا طرح پایلوت پایش و حفاظت از پلنگ ایرانی در استان خبر داد و گفت: در این راستا نصب دوربین تله‌ای برای رصد زیست پلنگ ایرانی در کوه‌های استان بوشهر مورد توجه قرار گرفته است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر با بیان اینکه در مناطق کوهستانی بوشکان، تنگ ارم و گیسکان دشتستان و قله‌های تنگستان و دشتی، ارتفاعات دیر، کنگان و جم دوربین تله‌ای نصب شده است تصریح کرد: با نصب این دوربین‌ها زیست پلنگ ایرانی رصد می‌شود.

قلی‌نژاد از مشاهده پلنگ ایرانی در کوه‌های بیرمی این استان خبر داد و بیان کرد: 2 قلاده پلنگ ایرانی در کوه بیرمی استان بوشهر در ارتفاعات شمال دشتی و تنگستان ثبت شد.

وی با اشاره به ثبت تصویر این دو پلنگ ایرانی در منطقه تنگ شیرینه واقع در منطقه حفاظت شده کوه بیرمی خاطر نشان کرد: با حفاظت از گونه‌های مختلف حیات وحش با همکاری محیط‌بانان و همیاران طبیعت، زمینه افزایش تعداد گونه‌های وحوش در مناطق حفاظت شده استان فراهم شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر استفاده از دوربین‌های تله‌ای را به‌عنوان یکی از راهکارهای حفاظتی و حراستی حیات وحش دانست و تصریح کرد: این برنامه‌ها و نصب تجهیزات در مناطق حفاظت شده استان بوشهر در حال گسترش است و از طریق دوربین‌های تله‌ای، تصاویر و فیلم‌های بسیار ارزشمندی از چگونگی زیست و تنوع زیستی حیات وحش هر منطقه ثبت می‌شود.

قلی‌نژاد با بیان اینکه مناطق مختلف ایران زیستگاه پلنگ است خاطر نشان کرد: ایران مهمترین زیستگاه پلنگ ایرانی به‌شمار می‌رود که بخشی از این زیست‌گاه‌های مهم در استان بوشهر در مناطق دشتستان، تنگستان و دشتی قرار دارد.

تسنیم 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید