مدیر کل دفتر فنی وزارت کشور:

۲۵ درصد شهرداری‎ها چک لیست مناسب‎سازی را رعایت نمی‎کنند

    کد خبر :475182
شهرداری

مدیرکل دفتر فنی وزارت کشور گفت: ۲۵ درصد شهرداری‎ها چک‌لیست مناسب‎‌سازی را رعایت نمی‎کنند.

امیر مغانلو درحاشیه اولین نشست تخصصی مناسب‌سازی با حضور معاونان عمرانی و مدیران کل بهزیستی منطقه شش کشور در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: ستاد ملی مناسب‌سازی به‌صورت فعال در کشور در حال تشکیل است و ستادهای استانی به ریاست استاندار و به تبع آن ستاد شهرستانی در شهرستان‎ها به ریاست فرمانداران فعال بوده که پیگیر مناسب‌سازی هستند.
وی تصریح کرد: در نقاط سکونتگاه از مقیاس‎های خرد روستاها، بخش‎ها و شهرها تا مقیاس ملی در حال انجام است که در مقیاس ملی بحث سیاست‌گذاری‌ها دنبال می‎شود تا آیین‌نامه‌ها، ضوابط و مقررات برای مناسب‌سازی اعمال شود و با همکاری وزارت راه و شهرسازی بازبینی شرایط و ضوابط شهرسازی و معماری لازم را برای معلولین انجام دهیم.

مدیرکل دفتر فنی وزارت کشور خاطرنشان کرد: در سال ۹۳ در ابتدای اجرای بحث مناسب‌سازی در هیچ شهرداری کشور برای مناسب‌سازی بحث چک‌لیست نظارتی اعمال نمی‎شد ولی در یک تغییر تدریجی ۲۵ درصد چک‌لیست را رعایت نمی‎کنند و ۷۵ شهرداری‎ها به‌صورت مکانیزه یا دستی چک‌لیست مناسب‌سازی در ساختمان‎های شهری را رعایت می‎کنند.

مغانلو در ادامه اظهارکرد: ماحصل کار مطلوب بوده اما نیاز به کار مستمر دارد تا بازخورد مثبت آن را ملموس داشته باشیم.

به گزارش ایسنا وی با اشاره به اینکه با پیوست مناسب‌سازی موافق هستیم،گفت: برای مناسب‌سازی در قانون جامع حمایت از حقوق معلولین و جانبازان همه دستگاه‎ها یک ردیف اعتباری برای مناسب‌سازی داشته باشند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید