۲۲ اسفند نخستین روز ماه رمضان است

    کد خبر :1055401
۲۲ اسفند ماه رمضان

دفتر مرجعیت دینی شیعیان، تقویم اوقات شرعی ماه مبارک رمضان را منتشر کرد که از روز سه‌شنبه ۱۲ مارس آغاز می‌شود.

دفتر آیت‌الله سیدعلی سیستانی، مرجع تقلید شیعیان با صدور بیانیه‌ای پیش‌بینی کرد که روز سه‌شنبه،۲۲ اسفندماه (۱۲ مارس) نخستین روز ماه رمضان باشد.

دفتر آیت‌الله العظمی سید علی سیستانی، مرجع دینی شیعیان در عراق، بیانیه‌ای را در خصوص روز آغاز ماه مبارک رمضان صادر کرد.

دفتر مرجعیت دینی شیعیان در نجف همچنین، تقویم اوقات شرعی ماه مبارک رمضان را منتشر کرد که از روز سه‌شنبه ۱۲ مارس (۲۲ اسفندماه) آغاز می‌شود.

در این تقویم، وقت امسال یعنی زمان شروع کردن روزه و اوقات شرعی نماز صبح، طلوع آفتاب، اذان ظهر، اذان مغرب و نیمه‌شب شرعی به شکل دقیق ذکر شده است.

در ملاحظات این تقویم ضمن درخواست از روزه‌داران محترم برای پیشه‌کردن احتیاط در زمان امساک و صرف غذا در مدت مقرر، تصریح شده که هلال ماه رمضان در غروب روز دوشنبه ۲۹ شعبان ۱۴۴۵ هجری قمری مصادف با ۱۱ مارس ۲۰۲۴، در ساعت ۶:۰۸ دقیقه به افق شهر نجف اشرف قابل رؤیت خواهد بود.

در این تقویم همچنین آمده است: هلال ماه شوال نیز در شامگاه سه‌شنبه ۲۹ رمضان ۱۴۴۵ هجری قمری مصادف با نهم آوریل ۲۰۲۴ میلادی در افق شهر نجف و بعد از غروب خورشید در ساعت ۶:۲۷ دقیقه، در ۱۰ درجه و ۳۵ دقیقه بالای افق و حدود ۵۵ دقیقه پس از غروب آفتاب قابل رؤیت خواهد بود.

در یکی دیگر از ملاحظات این تقویم آمده است: وقت نماز صبح در این برنامه طبق رأی مشهور تعیین شده و تعدادی از کارشناسان بر این باورند که این زمان در طول سال ۱۵ دقیقه تأخیر دارد، بنابراین کسانی که به دیدگاه رأی مشهور اطمینان ندارند؛ باید در تأخیر نماز به این مقدار احتیاط پیشه کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید