۱۸ میلیارد دلار واردات کالای اساسی

    کد خبر :896500

طبق اعلام معاون گمرک ایران واردات کالای اساسی در سال جاری به بیش از ۱۸ میلیارد دلار رسیده است.

به گزارش ایسنا، تازه ترین گزارش اعلامی عسگری –معاون امور گمرکی گمرک ایران- از این حکایت دارد که تا ۲۴ اسفندماه ۱۴۰۰ از طریق گمرکات استان سیستان و بلوچستان، هرمزگان، بوشهر، خوزستان، گیلان و مازندران تشریفات گمرکی ۲۹ میلیون و ۸۰۰ هزارتن کالای اساسی به ارزش ۱۸ میلیارد و ۹۹۰ میلیون دلار انجام و از گمرک ترخیص شده است.

این آمار البته شامل کالاهای اساسی وارداتی با ارز ترجیحی و نیمایی است و تفکیک شده نیست.

معاون گمرک در اظهاراتش به جریان تسریع ترخیص کالاهای اساسی اشاره و در بخشی از آن موضوع ترخیص ۹۰ درصدی کالای اساسی را مطرح کرده است. وی گفته که برای تعیین تکلیف ۱۰ درصد باقی مانده کالاهای اساسی که منتطر دریافت کد رهگیری هستند، مراتب طی نامه ای به رئیس کل بانک مرکزی اعلام شده است تا نسبت به صدور کد رهگیری از بانک های عامل اقدام لازم صورت گیرد.

عسگری گفته که جریان مربوط به کامیون ها به خصوص در گمرک چابهار و امیرآباد نیز بررسی و مراتب به وزیر مربوط به منظور رفع مشکلات اعلام شده است.

به گفته وی بحث بازنگری ارزش کالاها و همچنین افزایش تعداد اظهارنامه در مسیر سبز ممورد بررسی قرار گرفته و به دفتر ارزش ارائه شده است. همچنین موضوع انتخاب مسیر کالاها در جلسات مطرح شد که بیش از ۵۰ درصد اظهارنامه ها در مسیر سبز قرار گرفته است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید