۱۵ سال زندان برای سفیر سابق آمریکا به جرم جاسوسی برای کوبا

    کد خبر :1061420
سفیر سابق آمریکا جاسوسی کوبا

یک دیپلمات سابق آمریکایی به جرم جاسوسی برای کوبا به زندان محکوم شد.

رویترز نوشت: ویکتور مانوئل روچا، که از سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۲ به عنوان سفیر ایالات متحده در بولیوی خدمت می کرد، به دو اتهام از جمله اقدام به عنوان یک عامل خارجی غیرقانونی اعتراف کرد. او ابتدا در دسامبر متهم شد. وی پس از اعتراف به جاسوسی برای کوبا در آنچه که وزارت دادگستری آن را یکی از طولانی‌ترین نفوذها در دولت آمریکا می‌خواند، به ۱۵ سال زندان محکوم شد.

به گفته دادستان های ایالات متحده، روچا، ۷۳ ساله، مخفیانه از حزب کمونیست حاکم کوبا حمایت و به جمع آوری اطلاعات برای این کشور علیه واشنگتن اقدام کرده بوده است. مقامات واشنگتن می‌گویند او برای بیش از چهار دهه، از جمله در طی ۲۰ سال فعالیت در وزارت امور خارجه برای حزب کمونیست کوبا جاسوسی می‌کرده است.

دیوید نیومن، یک مقام ارشد امنیت ملی در وزارت دادگستری ایالات متحده در جریان یک کنفرانس مطبوعاتی در میامی گفت: حکم امروز به بیش از چهار دهه خیانت و فریب آقای روچا پایان می دهد.

گفتنی است طبق اسناد دادگاه، روچا از سال ۱۹۸۱ تا ۲۰۰۲ برای وزارت امور خارجه کار می کرد که از جمله مشاغل وی می‌توان به عضویت در شورای امنیت ملی کاخ سفید از سال ۱۹۹۴ تا ۱۹۹۵ اشاره کرد.

شفقنا

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید