۱۵ درصد خانواده ها دچار مشکل ناباروری هستند

    کد خبر :362523

بررسی ها نشان می دهد که ۱۵ درصد از خانواده ها دچار مشکل ناباروری هستند.

به گزارش مهر، آمارها نشان می دهد ۱۵ درصد خانواده ها مشکل ناباروری دارند. زوج هایی که یک سال متوالی برای فرزند دار شدن تلاش می کنند اما فرزندی نصیب آنها نمی شود. هرچند پس از ترویج شیوه لقاح خارج رحمی بسیاری از مشکلات حل شد اما این روش ها تنها در مورد افرادی کاربرد دارد که ضعف باروری دارند. در حالی که ما با زوج هایی روبه رو هستیم که اصلاً امکان باروری در آنها وجود ندارد.

افرادی که با شرایطی همچون: نبودن تخمک یا اسپرم یا هر دو، وجود نواقص ژنتیکی در اسپرم و تخمک یا هر دو، سن بالا و در نتیجه عدم تشکیل جنین، وجود رحم غیر طبیعی (در حالی که اسپرم و تخمک سالم وجود دارد) مواجه هستند. در واقع در تمامی موارد ذکر شده زوج های نابارور نیازمند استفاده از گامت، جنین یا رحم شخص ثالث زیر نظر مراکز معتبر و متخصصانی با تجربه هستند.

برخورداری اهداکننده و دریافت کننده از سلامت متعارف عمومی، تشابه خصوصیات ظاهری (فنوتیپی) اهداکننده و محرمانه ماندن هویت اهدا کننده از دریافت کننده از موارد مورد توجه در اهدا است.

همچنین، به دیدگاه های زوج دریافت کننده در زمینۀ خصوصیات فرهنگی و اعتقادی اهدا کننده نیز بسیار توجه می شود که پس از احراز ضرورت درمان به روش جایگزین (اهدا) و با رعایت حداقل شاخص های ضروری در انتخاب اهدا کنندگان و دریافت کنندگان، نسبت به ارزیابی، پذیرش یا رد درمان دریافت کننده و اهدا کننده اقدام می شود.

بنابراین باید خاطرنشان شد: ‘اهدا’ رویکردی است که مراکز درمانی در راستای استفاده از روش های جایگزین برای درمان ناباروری اتخاذ کرده اند؛ این روش از نظر علمی برای زوج های نابارور نتیجه بخش بوده و باعث شده روش های جایگزین مورد توجه هرچه بیشتر قرار گیرد.
قسمت هشتم از سری جدید برنامه علمی و آموزشی «پایان ناباروری» روز شنبه شهریور ۹۷ ساعت ۱۹ از شبکه چهار سیما روی آنتن می رود.
این برنامه ضمن اشاره به تاریخچه کاربرد روش های جایگزین در درمان ناباروری همچون اهدای جنین و تخمک، به شرح و بررسی مراحل دریافت خدمات اهدا در بیماران می پردازد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید