۱۲۰ میلیون دلار کالا از گمرکات استان مرکزی به خارج از کشور صادر شد

    کد خبر :726196

«اسماعیل حسینی» روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ۲۹۴این کالاها به وزن هزار و ۱۶۵ تن شامل انواع هیدروکربورها، پلی اتیلن سنگین، آبمیوه و رانی، بلور، پلی اتیلن سبک خطی، قوطی آلومینیومی، دستمال کاغذی، مقاطع فولادی (ناودانی)، تیر برق و شمش آلومینیوم بوده که امسال از گمرکات استان مرکزی به خارج از کشور صادر شد.

وی خاطرنشان کرد: صادرات کالا از استان مرکزی به خارج از کشور به‌دلیل شیوع کرونا و کاهش قیمت نفت در سال جاری نسبت به مدت مشابه قبل از نظر وزنی ۲۳ و ارزشی ۴۷ درصد کاهش دارد.

حسینی گفت: ۲۵ هزار و ۸۳۹ تن کالا به ارزش ۵۵ میلیون و ۱۲۰ هزار و ۲۲۷ دلار نیز در این مدت به استان مرکزی وارد شده‌است.

وی ادامه داد: کویل آلومینیومی، مواداولیه تولید پوشک، پاکت آبمیوه و بسته‌بندی، ماشین‌آلات و اجزاء و قطعات، دو اتیل هگزانول، کنسانتره، بطری شیشه‌ای، مواد اولیه تولید سیگار، موز سبز و اسانس بهداشتی از جمله عمده کالاهای وارد شده به استان مرکزی در این مدت بوده‌ است.

مدیرکل گمرکات استان مرکزی افزود: این کالاها از مبدا ۳۸ کشور جهان از جمله چین، ترکیه، امارات متحده عربی، هند و تایوان به این استان وارد شده‌ است.

حسینی گفت: ۱۳۳ پرونده قاچاق کالا به ارزش ۸۶ میلیارد و ۷۶۹ میلیون و ۶۰۴ هزار ریال از ابتدای سال جاری تاکنون در گمرکات استان مرکزی تشکیل شد که از نظر ارزش ۴۳ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش و از نظر تعداد هشت درصد افزایش داشته‌ است.

وی اظهارداشت: درآمد امسال گمرکات استان مرکزی ۱۵۳ میلیارد و ۲۶۶ میلیون ریال بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۹درصد کاهش دارد.

مدیرکل گمرکات استان مرکزی افزود: میزان درآمد مالیات بر ارزش افزوده گمرکات این استان نیز در این مدت ۱۴۰ میلیارد و ۷۴۲ میلیون ریال بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۴ درصد کمتر شده است.

استان مرکزی با ۱۲ شهرستان و یک میلیون و ۴۱۴ هزار نفر جمعیت از قطب‌های مهم صنعتی و کشاورزی کشور است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید