یو پی اس و انواع آن

    کد خبر :742571

با اهمیت یافتن هر چه بیشتر حفظ داده‏ ها و امنیت آنها، دستگاههای یو پی اس که تامین کننده برق اضطراری اند به جزئی اساسی از کار و سیستم ما تبدیل شده اند. دستگاههای یو پی اس به دو گروه اصلی آفلاین و آنلاین یا دو بار تبدیل، قابل تقسیم بندی هستند. در نوع آنلاین، برق ورودی شهری به برق مستقیم تبدیل شده و سپس در خروجی، توسط یک اینورتر، مجدداً به برق متناوب تبدیل میشود. اینورتر، واحدی است که برق مستقیم باتری را به برق متناوب و استاندارد تبدیل میکند که در ایران اندازه و فرکانس برق متناوب به ترتیب 220 ولت و 50 هرتز است.

 

تفاوت دستگاههای آفلاین و آنلاین

– در دستگاههای آفلاین، باتری در تمام مدت در حال شارژ بوده، در صورت رفتن برق، تأمین خروجی UPS از طریق باتری و اینورتر و با گسست زمانی انجام میشود. در این حالت سیستم نیاز به سوئیچهای قدرتی برای به مدار آوردن واحد اینورتر دارد. این دستگاهها در زمان بودن برق، بدون صدا کار میکنند و اقتصادی تر نیز هستند اما هیچ گونه محافظتی در برابر نوسانهای برق شهری ندارند.
– در دستگاههای آنلاین، منبع تغذیه، برق ورودی را به برق مستقیم تبدیل کرده، باعث شارژ باتری و همین طور تأمین برق خروجی از رهگذر اینورتر میگردد. در اینجا با رفتن برق هیچ وقفه ای در خروجی ایجاد نمیشود و تأمین برق به صورت مطلق، بی هیچ گسستی انجام میشود. علاوه بر این، طراحی با تبدیل دوگانه (AC-DC / DC-AC)، تضمین کننده یک خروجی عاری از بی نظمی در انداره و فرکانس است. به همین دلیل سیستمهای آنلاین همیشه یک خروجی ثابت و پایدار ارائه می دهند.

 

مشکلات برق شهری

1- قطع ناگهانی برق
2- افت ولتاژهای لحظه ای
3- افزایش ولتاژهای لحظه ای (بعضاً تا دو برابر مقدار استاندارد)
4- افت ولتاژهای طولانی به دلیل مصرف زیاد در ساعتهای اوج مصرف
5- وجود اغتشاش یا نویز روی خطوط برق بواسطه امواج رادیویی یا میدانهای الکترومغناطیسی
6- تغییر فرکانس برق شهری
7- اعوجاج در شکل موج برق بدلیل بارهای نا متقارن

 

کدام نوع، مناسب ماست؟

طبیعتاً اگر دستگاههای حساس به نوسانات برق شهری ندارید، خرید یو پی اس آفلاین میتواند گزینه مناسبی باشد. این نوع دستگاهها ارزانتر و تقریباً بی صدا هستند. دستگاههای غیر حساس میتوانند شامل دستگاههای برقیی باشند که یک یا چند فرآیند ثابت را دنبال میکنند یعنی واجد Firmware و فاقد سیستم عامل اند؛ دستگاههایی که ارزان هستند و حساسیت کمتری دارند.
برای مراکز داده و سرورهای حساس، طبیعتاً نوع آنلاین یو پی اس پیشنهاد داده می شود.

 

2
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد
  1. میثم رشیدی گفت:

    سلام
    با تشکر از مطلب مفید و کاربردی شما
    ان شالله مطالب بیشتری از ups hogon منتشر کنین

  2. اکرمی گفت:

    بسیارمفید و مختصر سپاس از همه زحمتکشان

دیدگاهتان را بنویسید