یاهو پلتفرم خبری Artifact را تصاحب کرد

    کد خبر :1059656
یاهو پلتفرم خبری Artifact را تصاحب کرد

یاهو روز سه‌شنبه اعلام کرد که پلتفرم خبری مبتنی بر هوش مصنوعی بنیانگذاران اینستاگرام، Artifact را خریداری کرده و فناوری آن را در اخبار ارائه‌دهنده خدمات وب ایالات متحده و سایر سایت‌ها به کار خواهد گرفت.

بازتاب-در زمانی که غول‌های فناوری بزرگ Alphabet و Meta Platforms بخش عمده‌ای از فروش‌های تبلیغاتی را به خود جذب می‌کنند، این معامله نشان‌دهنده درد مداوم استارت‌آپ‌های رسانه‌ای است که در تلاش برای افزایش درآمد هستند.

در ماه ژانویه، Artifact در یک پست وبلاگی اعلام کرد که عملیات برنامه خود را متوقف می‌کند زیرا “فرصت بازار به اندازه کافی بزرگ نیست که سرمایه گذاری مداوم در این راه را تضمین کند.”

یاهو که همچنین مالک برندهای خبری TechCrunch، Engadget و Yahoo Finance است، گفت که موتور توصیه‌ای مبتنی بر هوش مصنوعی Artifact و سایر ویژگی‌ها به مقیاس‌بندی عملیات خبری آن و ارائه محتوای شخصی‌سازی شده به مخاطبان کمک می‌کند. ناشر آنلاین همچنین دارای سهام اقلیت در پلتفرم توصیه محتوا Taboola است. یاهو که از ارائه جزئیات مالی خودداری کرد، توسط شرکت سهام خصوصی Apollo Global Management به مبلغ 5 میلیارد دلار در سال 2021 خریداری شد.

Artifact در اوایل سال 2023 توسط Systrom و Mike Krieger راه‌اندازی شد. آنها پیش از آن در متا، که در آن زمان به عنوان فیسبوک شناخته می‌شد، پس از خرید اینستاگرام توسط این شرکت در سال 2012 بودند.

این دو در اواخر سال 2018 فیسبوک را ترک کردند، که برخی گزارش‌های رسانه‌ای بعدها آن را به دلیل روابط تیره آنها با رئیس متا مارک زاکربرگ و تفاوت در دیدگاه آنها برای اینستاگرام توصیف کردند.

یاهو در بیانیه‌ای اعلام کرد که سیستروم و کریگر در این انتقال به عنوان مشاور با یاهو همکاری خواهند کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید