گوگل واحد هوش مصنوعی خود را از بخش جست‌وجویش جدا کرد

    کد خبر :255035

جان جیان‌ آندرا، معاون ارشد بخش مهندس و مدیر اجرایی هدایت واحد‌های هوش مصنوعی و جستجوی گوگل از سمتش برکنار و مسئولیت کار‌های او بین دو نفر تقسیم شده است. جف دین از بنیانگذاران Google Brain سرپرستی بخش هوش مصنوعی را بر عهده گرفته و بن گومز کار واحد مهندسی جست‌وجو را پیش خواهد برد.

این حرکت گوگل شاید تلاشی در جهت گسترش و توسعه هوش مصنوعی در بین سایر خدمات و محصولاتش باشد. جان جیان‌ آندرا پیش از این به طور هم‌زمان مسئولیت هر دو بخش را بر عهده داشت که با تغییرات جدید، گوگل تمرکز بیشتری در زمینه هوش مصنوعی خواهد داشت و امیدوار است بتواند به خط و نشان خود برای رقبا در نمایشگاه CES 2018 جامعه عمل بپوشاند. شرکت گوگل روز گذشته اعمال این تغییرات را در مصاحبه با CNBC تایید کرد.

هوش مصنوعی طی چند سال گذشته مزایای عظیمی برای این شرکت به همراه داشته است. هوش مصنوعی در بهبود و ارتقای جست‌وجو، اعلام اخبار و پیش‌بینی آب‌وهوا تا دستیار هوشمند و نرم‌افزار دوربین نقش مهمی بر عهده داشته است و این شرکت سعی دارد بتواند در طی چند سال آینده نقش‌‌های مهم‌تری را به آن محول کند. بنابراین جای تعجب ندارد که گوگل به هوش مصنوعی به چشم یک محرک بزرگ تجاری بنگرد و بخواهد با مجزا کردن آن از بخش جست‌وجو، این فناوری را در کانون توجهات قرار دهد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید