ایتالیا برای حافظت از اطلاعات ChatGPT را مسدود می کند

    کد خبر :985080
ChatGPT

ایتالیایی‌ها ممکن است برای مدت طولانی به ChatGPT دسترسی نداشته باشند. آژانس داده حریم خصوصی ایتالیا دستور مسدود شدن ChatGPT را به دلیل نگرانی OpenAI در مورد نقض مقررات عمومی حفاظت از داده‌های اتحادیه اروپا (GDPR) از طریق شیوه‌های مدیریت داده صادر کرده است.

بازتاب-رگولاتوری ادعا می‌کند که هیچ “پایه قانونی” برای جمع‌آوری انبوه داده‌های OpenAI برای آموزش مدل ChatGPT وجود ندارد. به گفته آژانس داده، نتایج گاهی اوقات نادرست همچنین نشان می‌دهد که هوش مصنوعی مولد داده‌ها را به درستی پردازش نمی‌کند. مقامات به ویژه نگران نقصی هستند که اطلاعات حساس کاربر در هفته گذشته به بیرون درز کرد.

آژانس داده همچنین می‌گوید OpenAI به اندازه کافی برای محافظت از کودکان انجام نمی‌دهد. در حالی که شرکت سازنده می‌گوید ChatGPT برای افراد بالای 13 سال در نظر گرفته شده است، به گفته مقامات، هیچ بررسی سنی برای جلوگیری از دیدن پاسخ‌های “کاملا نامناسب” توسط کودکان وجود ندارد.

ChatGPT

آژانس داده به OpenAI  بیست روز فرصت داده تا نحوه رسیدگی به این مشکلات را مشخص کند. اگر این شرکت رعایت نکند، با جریمه‌ای تا سقف 20 میلیون یورو یا حداکثر چهار درصد از گردش مالی سالانه خود در سراسر جهان مواجه خواهد شد.

به هر حال باید منتظر ماند تا مشخص شود آیا OpenAI جریمه خواهد شد یا خیر.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید