گوگل سال گذشته اطلاعات کاربران را در اختیار دولت هنگ کنگ گذاشت

    کد خبر :844869

به گزارش Hong Kong Free Press، گوگل سال گذشته میلادی برخی داده‌های کاربران را در اختیار دولت هنگ کنگ گذاشته است. این موضوع در حالی اتفاق افتاده است که این شرکت پیشتر اعلام کرده بود به درخواست‌های مقامات هنگ کنگی رسیدگی نخواهد کرد.

«بازتاب»؛ مهتاب جهاندار–گوگل گفته است که در سال ۲۰۲۰ دولت هنگ کنگ ۴۳ درخواست به گوگل ارسال کرده است که این شرکت تنها به 3 مورد از آن رسیدگی کرده و برخی داده‌ها را در اختیار دولت قرار داده است.

طبق اعلام این منبع خبری دو مورد از این درخواست‌ها مربوط به پرونده‌های قاچاق انسان بوده و حکم بازرسی داشته است. سومین پرونده نیز در مورد یک تهدید بالقوه برای جان افراد بوده است. البته گوگل به HKFP گفته است که همکاری گوگل شامل در اختیار گذاشتن محتوای خصوصی این افراد نبوده است.

گوگل پیش‌تر اعلام کرده بود که به درخواست‌های دولت هنگ کنگ پاسخ نمی‌دهد؛ مگر آنکه درخواست‌ها با همکاری دادگستری آمریکا ارسال شده باشد. این عمل گوگل در پاسخ به قانون جدید وضع شده توسط حکومت چین بود که افراد در تلاش برای براندازی حکومت را به حبس ابد محکوم می‌کرد. چین توانسته است با این قانون معترضان سیاسی و مخالفان دولت را در سرزمین اصلی چین بازداشت کند. توییتر و فیسبوک نیز در مخالفت با این قانون رسیدگی به درخواست‌های دولت هنگ کنگ را متوقف کرده‌اند.

در سال‌های اخیر حساسیت کاربران نسبت به حریم شخصی بیشتر شده است. پرونده سن برناردینیو و مقاومت اپل دربرابر فشارهای FBI آغازگر این حساسیت‌ها بود. حالا همکاری گوگل با دولت هنگ کنگ می‌تواند کاربران را نسبت به این شرکت بدبین کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید