گوگل از رقیب جدی ChatGPT رونمایی کرد

    کد خبر :973045
گوگل

شرکت Open AI در چند هفته اخیر با ارائه ربات ChatGPT موجب جلب توجه جهانی شد. رباتی که قابلیت‌هایی انسان گونه داشته و بسیاری آن را خطری برای آینده مشاغل می‌دانند.

بازتاب-حال کمپانی گوگل با مشاهده اوضاع تصمیم گرفت از رقیب ChatGPT با نام Bard رونمایی کند. این ربات در هفته‌های آینده شروع به کار خواهد کرد و فعلا تاریخی اعلام نشد. این ربات از مدل زبانی گوگل موسوم به LaMDA یا همان Language Model for Dialogue Applications پشتیبانی می‌کند. گوگل اعلام کرده قصد دارد پیش از انتشار عمومی این ربات را در دسترس تست کنندگان مطمئن قرار دهد.

گوگل

ساندرا پیچای مدیرعامل گوگل به تمجید از Bard پرداخته و آن را یک هوش مصنوعی کامل برای رقابت با رقبا در این زمینه دانست. این خبر پس از جلسه فوری گوگل برای ایجاد رقیب ChatGPT اعلام شد و نشان می‌دهد مدیران گوگل مصمم هستند تا در بیشتر زمینه نسبت به رقبا چیزی کم نداشته باشند. جف دین مدیر بخش هوش مصنوعی گوگل اظهار داشت که این شرکت برای آن که اطلاعات نادرستی ارائه ندهد از اعلام جزئیات کامل خودداری می‌کند.

گوگل بارد

در حال حاضر، گوگل جز ارائه چند مثال جزئیات محدود درباره Bard ، اطلاعات خاصی را فاش نکرده است. احتمال دارد در رویداد آینده Google Presents هشتم فوریه (نوزدهم بهمن) جزئیات بیشتری از سوی کمپانی گوگل ارائه شود. در اخباری مرتبط، مایکروسافت هم در حال سرمایه‌گذاری روی شرکت Open AI بوده و تصمیم ندارد رقیبی ارائه دهد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید