گوش درد را با روش های خانگی درمان کنید

    کد خبر :215012

گوش درد می تواند بسیار ناراحت کننده باشد. و زندگی عادی فرد را تحت تاثیر قرار دهد. معمولا گوش درد به علت عفونت و تجمع مایع عفونی در گوش میانی رخ می دهد. علل دیگر شامل سرماخوردگی، وجود موم در گوش، انسداد در مسیر بینی، آسیب فیزیکی به داخل گوش، افزایش فشار هوا و… است. همچنین جالب است که بدانید گوش درد در کودکان بیشتر از بزرگسالان رخ می دهد. گوش دردهای ساده را به سادگی می توان با مراقبت ها و درمان های خانگی و طبیعی درمان نمود. و به احتمال زایدی مواد مورد نیزا برای درمان را در آشپزخانه خود پیدا خواهید کرد.
درمان گوش درد
روغن زیتون

روغن زیتون می تواند گوش درد را به سرعت تسکین دهد. این روغن به عنوان یک روان کننده عمل کرده و باعث خروج عفونت گوش می شود. همچنین این روغن باعث کاهش صدای وزوز در گوش نیز می شود.

۳ یا ۴ قطره روغن زتیون ولرم را در گوش بچکانید. همچننی می توانید یک پنبه را به روغن آغشته کرده و در گوش بگذارید.

علاوه بر روغن زیتون می تواند از روغن خردل نیز به همین روش استفاده کنید.
سیر

سیر دارای خواص آنتی بیوتیکی است و می تواند عفونت گوش را کاهش دهد و گوش درد های ناشی از عفونت را بهبود بخشد.

یک قاشق چای خوری سیر خورد شده را در ۲ قاشق غذاخوری روغن کنجد گرم شده بریزید. سپس از مخلوط حاضر را بگذارید سرد شود و از صافی یا فیلتر روغن رد کنید. ۲ یا ۳ قطره از این روغن را در گوش بچکانید.

همچنین می توانید چند حبه سیر را کوبیده و ابش را بگیرید. سپس چند قطره از آن را رد گوش بچکانید.
پیاز

پیاز با داشتن خواص ضد عفونی کننده و ضد باکتری خود، یکی از مبوب ترنی و در دسترس رین درمان های گوش درد است.

برای این دستور یک قاشق غذاخوری آب پیاز رنده شده را حرارت دهید. سپس بگذارید سرد شود و روزانه دو یا سه قطره از این محلول را در گوش بچکانید.

همچنین می توانید پیاز خام را له کردهو در یک پارچه تمیز ببندید و سپس پارچه را روی گوش به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه بگذاردی. این کار را سه بار در روز تا گرفتن نتیجه انجام دهید.
بطری آب داغ

بطری آب گرم که رد یک پارچه پیچیده شده است؛ می تواند در تسکین گوش درد موثر باشد. البته بیش زا چند دقیقه به گوش گرما ندهد و این کار را با فصواصل زمانی مناسب از هم و روزانه چند نوبت انجام دهید.
زنجبیل

زنجبیل دارای خواص ضد التهابی قوی است. در نتیجه می تواند در درمان عفونت گوش موثر باشد. همینطور یک مسکن خوب برای گوش نیز هست.

آب زنجبیل تازه را گرفته و چند قطره در گوش بچکانید. همینطور می توانید یک قاشق چای خوری زنجبیل تازه رنده شده را با دو قاشق غذاخوری روغن زیتون مخلوط کنید. و بگذارید ۱۰ الی ۱۵ دقیقه بماند. سپس چند قطره از آن را داخل گوش بریزید.
قرص نعناع

هم از برگ های نعناع و هم از قرص یا اسانس نعناع می توانید در درمان گوش درد استفاده کنید.

به این منظور آب برگ نعناع تازه را گرفته و چند قطره در گوش بچکانید. همچنین می توانید چند قطره روغن نعناع را روی تکه پارچه ای کتانی ریخته و روی گوش بگذارید. درباره روغن نعناع هرگز اجازه ندهید که این روغن وارد محیط گوش شود. هرچند می توانید آن را با روغن زیتون رقیق کرده و سپس داخل گوش چند قطره بریزید.
ریحان

سبزی ریحون دارای خواص ضد باکتری و ضد التهاب و ضد درد است. و می تواند در تسکین گوش درد موثر باشد.

چند برگ ریحان را آب بگیرید و چند قطره آب برگ ریحان را روزانه ۲ یا ۳ بار در گوش بچکانید.
جریش Neem

جریش یا همان یاس بنفش هندی، دارای خواص ضد باکتری و ضد قارچ قوی برای مبارزه با عفونت گوش است.

چند برگ جریش را آب گرفته و چند قطره از آن را در گوش بچکانید. همچنین می توانید یک گوله پنبه را با چند قطره روغن جریش آغشته کنید. سپس آن را چند دقیقه در گوش بگذاردی و بعد ردآورده و دور بیاندازید.

هر کدام از دو راه حل گفته شده را یک یا دوبار در روز تا زمان بدست آوردن نتیجه مطلوب انجام دهید.
علف هرز اسقف Bishop’s Weed

علف هرز اسقف، به عنوان شناخته شده زنیان، به دلیل خواص ضد عفونی کننده و ضد میکروبی دیگر درمان طبیعی موثر برای گوش درد است.

مخلوط یک قاشق چای خوری روغن علف هرز اسقف با سه قاشق چای خوری روغن کنجد را کمی گرم کنید. و چند قطره از آن را در گوش بچکانید.

همچنین می توانید دو قاشق چای خوری روغن خردل و نصف قاشق چای خوری علف هرز اسقف و چند تکه سیر را حرارت داده تا زمانی که سیر موجود در مخلوط قرمز رنگ می شود. مخلوط حاصل را از فیلتر روغن عبور داده و چند قطره از ان را در گوش می چکانیم.
سشوار

گرما و رطوبت ترکیب بسیار خوبی برای کاهش و درمان گوش درد است. برای آخرین پیشنهاد خود سشوار را به شما معرفی می کنیم.

پس از گرفتن یک دوش آب گرم یا وان آب گرم، خود را با حلوه خشک کرده و گوش ها را بدون فروکردن چیزی در آن و فقط با ضربات مختصر از رطوبت و آب خالی کنید. سپس با استفاده زا حرارت سشوار و به صورت غیر مستقیم حرارت گرم و خشک را به داخل گوش هدایت کنید تا گوش خشک شود. چند دقیقه پس از انجام این کار احتمالا هنوز مقدرای آب در گوش باقیمانده است. آب موجد را دوباره با روش ضربه خارج کرده و دوباره اقدام به حرارت دادن گوش نمایید. تا گوش کاملا خشک شود. این کار می تواند در تسکین درد گوش شما بسیار موثر باشد.

در نهایت مثل همیشه می گوییم که درمان های خانگی برای موارد معمول بیماری است و برای هر فردی میزان پاسخگویی متفاوتی دارد. پس اگر هنوز بهبود پیدا نکرده اید؛ وقت آن است که با یک پزشک متخصص گوش و حلق و بینی مشورت کنید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید