گوشی وان پلاس Ace انتخاب خوش قیمت برای سخت پسندان

    کد خبر :904731

وان پلاس امروز نسل جدیدی از گوشی‌های هوشمند خود را معرفی کرد. این برای نخستین بار است که شاهد معرفی گوشی‌های سری Ace از سوی این شرکت هستیم. گوشی هوشمندی که با در اختیار داشتن قطعات سخت افزاری قدرتمند می‌تواند تاریخچه جدیدی را در بین محصولات وان پلاس ایجاد کند.

بازتاب -وان پلاس به تازگی با معرفی سری جدیدی از محصولات خود، از نخستین گوشی قابل عرضه در این سری نیز رونمایی کرد. این شرکت امروز از گوشی هوشمند جدیدی با عنوان وان پلاس Ace رونمایی کرد که به تراشه Dimensity 8100 Max، نمایشگر AMOLED با حداکثر نرخ بروزرسانی 120 هرتزی و همچنین فناوری شارژ سریع 150 واتی مجهز است. به نظر می‌رسد وان پلاس در طراحی گوشی Ace خود از گوشی Realme GT Neo3 الهام گرفته است. محصولی که چندی پیش توسط دیگر شرکت زیر مجموعه آن تولید و روانه بازار شد.

گوشی وان پلاس Ace نسبت به دیگر محصولات عرضه شده توسط این شرکت از طراحی متفاوتی بهره می‌برد و شاهد حضور بریدگی Punch Hole در بالا و مرکز نمایشگر این گوشی هوشمند هستیم. این بریدگی دسترسی به دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی را ممکن می‌کند. نمایشگر AMOLED و 6.7 اینچی این گوشی هوشمند از وضوح FHD+ یا 2412 در 1080 پیکسلی بهره می‌برد و می‌تواند حداکثر نرخ بروزرسانی 120 هرتزی را در اختیار کاربران خود قرار دهد. امکان نمایش 1 میلیارد رنگ مختلف، قابلیت HDR10+ و حداکثر میزان روشنایی 950 nit از دیگر ویژگی های مهم این نمایشگر است.

همانطور که در تصاویر مشخص است این نمایشگر با حاشیه‌های باریکی همراه شده که به زیبایی این گوشی هوشمند کمک فراوانی می‌کند. این حاشیه را تنها می‌توان تا حدودی در بالا و پایین نمایشگر مشاهده کرد. در پنل پشتی دسترسی به دوربین اصلی سه‌گانه ممکن شده است. این دوربین توسط یک سنسور 50 مگاپیکسلی که به قابلیت لرزش‌گیر اپتیکی (OIS) مجهز است پشتیبانی می‌شود. دو سنسور دیگر این دوربین نیز وضوح 8 و 2 مگاپیکسلی را در اختیار دارند و به ترتیب با لنز زاویه دید فوق عریض و ماکرو همراه شده اند.

همچنین برای این گوشی تراشه Dimensity 8100 Max که نسخه‌ای ارتقا یافته از تراشه Dimensity 8100 محسوب می‌شود برگزیده شده است. این تراشه هشت هسته‌ای دارای چهار هسته Cortex-A78 با سرعت 2.85 گیگاهرتز و چهار هسته Cortex-A55 با سرعت 2.0 گیگاهرتز است. هشت یا 12 گیگابایت حافظه رم و همچنین 128 یا 256 یا 512 گیگابایت حافظه داخلی، دیگر ویژگی‌های سخت افزاری این گوشی را تشکیل می‌دهند.

به طور مشخص اعلام نشده است که تراشه Dimenisty 8100 Max نسبت به نسخه استاندارد خود دارای چه ویژگی‌های جدیدی است و تنها می‌دانیم که قابلیت‌های مبتنی بر هوش مصنوعی در آن ارتقا پیدا کرده است. به نظر می‌رسد برای انتشار این جزییات باید کمی بیشتر صبر کنیم.

از میان دیگر قابلیت‌های مهم این گوشی می‌توان به باتری با ظرفیت 4500 میلی آمپر ساعتی و فناوری شارژ سریع SuperVOOC اشاره کرد. گوشی وان پلاس Ace می‌تواند در بهترین حالت از شارژرهای با توان خروجی 150 وات پشتیبانی کند. به این ترتیب می‌توان در تنها 5 دقیقه این گوشی را تا 50 درصد شارژ کرد. وان پلاس اعلام کرده است که برای برای باتری این گوشی خود از فناوری‌های محافظتی خاصی بهره گرفته است که اجازه نمی‌دهد دمای آن از میزان مشخصی بیشتر شود. به این ترتیب باتری این گوشی می‌تواند حتی پس از 1600 حلقه شارژ، بازهم 80 درصد از ظرفیت اصلی خود را در اختیار داشته باشد.

سیستم عامل اندروید 12 با رابط کاربری ColorOS 12.1، ضخامت 8.2 میلی‌متری، وزن 186 گرمی، شیشه محافظ Gorilla Glass 5، پورت USB Type-C 2.0، سنسور اثر انگشت یکپارچه با نمایشگر و همچنین اسپیکرهای استریو، از جمله دیگر قابلیت‌های مهم این گوشی هستند.

وان پلاس قصد دارد گوشی Ace خود را در رنگ‌های مشکی و آبی عرضه کند. برای نسخه پایه از این گوشی که دارای هشت گیگابایت حافظه رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی است قیمت 388 دلاری در نظر گرفته شده است. نسخه قدرتمندتر و مجهز به هشت گیگابایت حافظه رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی نیز قرار است با قیمت 420 دلار به فروش برسد. نسخه‌‌های مجهز به 12 گیگابایت حافظه رم و 256 یا 512 گیگابایت حافظه داخلی نیز به ترتیب با قیمت 465 و 543 دلار روانه بازار خواهند شد.

گوشی وان پلاس Ace در تاریخ 26 آوریل (ششم اردیبهشت ماه) در کشور چین عرضه می‌شود. گفته می‌شود نسخه جهانی از این گوشی قرار است با عنوان وان پلاس 10R در تاریخ 28 آوریل (هشتم اردیبهشت ماه) به بازار برسد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید