گمانه زنی ها در خصوص داور دربی پایتخت

  • ورزشی
  • دوشنبه ۱۳ شهریور ۱۴۰۲ ۱۸:۴۹
    کد خبر :1019333
کمیته داوران تصمیم گرفته داور مسابقه استقلال و پرسپولیس را از میان نفراتی انتخاب کند که تابه حال این بازی را سوت نزده اند.
داور دربی یک چهره جدید است، اگرچه هنوز زمان برگزاری مسابقه استقلال و پرسپولیس در هفته پنجم لیگ برتر مشخص نشده، اما گمانه زنی ها درباره داور این بازی حساس بالا گرفته است. طی روزهای گذشته بحث هایی درباره انتخاب داور دربی مطرح شده و حتی شایعاتی درباره انتخاب داور خارجی نیز با توجه به حواشی اخیر داوری ها وجود دارد.

با این حال کمیته داوران به طور قطعی با آوردن داور خارجی برای دربی مخالف است و بدون تردید خداداد افشاریان و همکارانش از داوران ایرانی در مسابقه استقلال و پرسپولیس استفاده می کنند.

اگرچه هنوز اعضای کمیته داوران جلسه ای را برای انتخاب تیم داوری دربی پایتخت برگزار نکرده اند، اما مساله ای که مد نظر آنها قرار دارد، استفاده از داوری است که تا به حال در دربی سوت نزده است.

در فوتبال ایران داوران باتجربه ای نظیر بیژن حیدری، حسن اکرمی، پیام حیدری، موعود بنیادی فرد و… مسابقه استقلال و پرسپولیس را سوت زده اند، اما کمیته داوران در نظر دارد حدالامکان قضاوت دربی پیش رو را به کسی بسپارد که سابقه قضاوت این مسابقه را ندارد.

هدف کمیته داوران استفاده از پتانسیل ها و ظرفیت های داوری کشور است و اینکه داوران دیگری نیز بتوانند با تجربه سوت زدن مسابقه بزرگ فوتبال ایران تجربه خود را بالاتر ببرند.

در چنین شرایطی باید منتظر روزهای آینده ماند و متوجه شد در نهایت خداداد افشاریان و همکارانش چه کسی را به عنوان قاضی مسابقه حساس هفته پنجم لیگ انتخاب می کنند.

ورزش3/

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید