گل‌محمدی: اسطوره‌ها عزیز مردم هستند؛ بهتر است احترام‌ها را نگه داریم‌

  • ورزشی
  • پنجشنبه ۹ شهریور ۱۴۰۲ ۹:۳۰
    کد خبر :1018372
گل‌محمدی اسطوره‌ها

یحیی گل‌محمدی می‌گوید بازی فولاد با توجه به میزبانی حریف و شرایط آب و هوایی برای پرسپولیس بسیار سخت بوده است.

یحیی گل‌محمدی پس از برد ارزشمند مقابل فولاد در کنفرانس خبری حاضر شد و در ابتدا گفت: خیلی خوشحالم که در جمع شما و مردم خوب اهواز هستم. جا دارد از میزبانی خوب خوزستان و همه هواداران خودمان که جو خیلی خوب و با انرژی را به وجود آوردند تشکر کنم. بازی خوبی برگزار شد.

یحیی راجع به فولاد گفت: بازی راحتی نبود و می‌دانستیم بازی سختی است. فولاد مهره‌های خوبی دارد و با توجه به نتایج قبلی‌شان قطعا انگیزه بیشتری داشتند تا از ما امتیاز بگیرند. خیلی دویدند و فضاهای زیادی را پر کردند. خیلی از مواقع موفق بودند اما در دقایقی هم موقعیت‌های خوبی به دست آوردیم و از موقعیت‌های پشت دفاع و گردش توپ استفاده کردیم.

سرمربی سرخ‌ها در مورد شاگردانش بیان کرد: از بازیکنانم تشکر می‌کنم؛ علی‌رغم اینکه مشکلات زیادی دارند برای برد به زمین رفتند. میزبانی حریف و شرایط آب و هوایی هم کار را سخت کرده بود. در دقایق خوبی به گل رسیدیم. بازیکنان‌مان زحمات زیادی کشیدند و برد را به هواداران خوب‌مان تقدیم می‌کنیم.

او در مورد آماده‌سازی تیمش برای آسیا گفت: برای آسیا آماده می‌شویم که آوردگاه سختی است و باتوجه به فیفادی و غیبت بازیکنان‌مان دد تمرینات آینده، کارمان سخت‌تر می‌شود. باید ادامه بدهیم و انشاالله بتوانیم بازی‌های خوبی را انجام بدهیم.

او در مورد مطلب انتقادی یکی از رسانه‌ها علیهش گفت: این اتفاق به خاطر این بود که از حق فوتبالیست‌ها و فوتبال دفاع کردم. توهینی به کسی نکردم و فقط گفتم که ما با سختی به اینجا رسیدیم و اینجوری نیست که از بچگی یک زمین فوتبال باشد و تمرین کنیم و بالا بیاییم. بدون کفش و روی آسفالت داغ و بی امکانان بزرگ شدیم. هم کار می‌کردیم و درس می‌خواندیم و هم فوتبال بازی می‌کردیم. همه فوتبال دوست‌هایی که به جایی رسیدند با زحمت خودشان بوده. هیچوقت آویزان کسی نبودیم و از هیچ منبعی استفاده نکردیم و همیشه نان بازویمان را خوردیم. بعضی از دوستان به خاطر حمایت از همدیگر صحبت‌های غیرواقع کردند و هیچوقت راجع به موفقیت و مسائل فنی تیم و جام‌هایی که به دست آوردیم صحبتی نکردند و فقط به حواشی دامن می‌زنند. به این مسائل زیاد فکر نمی‌کنم و تمرکزمان روی کارمان است.

او در مورد نتایج اخیر النصر و اینکه آیا می‌شود جلوی آنها را گرفت، بیان کرد: کسی نگفته نمی‌شود این اتفاق بیفتد. ما برای پیروزی می‌جنگیم. ما در چندسال گذشته یکی از قدرت های آسیا بودیم و در آن شکی نیست. بحث امکانات و شرایط نابرابر است و ما از اینور بوم افتادیم و آنها از آن‌ور! سال به سال امکانات کمتر و ورزشگاه‌ها آسیب‌پذیرتر می‌شوند. شرایط تبلیغاتی و حق پخش مسائلی هستند که باید روشن شود و این منابع درآمد است که باشگاه را روی پا نگه می‌دارد. این مواردی که گفتم در فوتبال ایران رعایت نمی‌شود. ما انتظار نداریم شرایط آنها را برای ما به وجود بیاورند و امکانش نیست‌ شاید خودم مخالف این هزینه‌هایی که در عربستان می‌شود باشم اما طوری نشود که این طرف را از دست بدهیم. یک شرایط نابرابری نباید به وجود بیاوریم که مثل فیل و فنجون شویم! آنها آنهمه امکانات دارند و ما محدودیت‌های بیشتری داریم.

یحیی در مورد توهین به فوتبالی‌ها در صدا و سیما بیان کرد: خیلی دوست دارم راجع به مسائل فنی بیشتر صحبت کنیم ولی هر بازیکن و مربی که برای مردمش زحمت کشیده باید مورد احترام قرار بگیرد. اسطوره‌هایمان هیچوقت فراموش نمی‌شوند، نمونه‌اش علی دایی. هیچکس نمی‌تواند در آینده یا حال بگوید علی دایی اسطوره نبوده است. این‌ها عزیز مردم هستند و نام‌شان پاک نمی‌شود. بهتر است احترام‌ها را نگه داریم‌. قدرشناسی که هیچوقت نداریم و اهمیت آنچنانی به آنها که زحمت کشیده‌اند داده نشده و پیشکسوتان الان مشکلات زیادی دارند که زندگی معمولی را برای‌شان سخت می‌کند. از یاد نبریم و سعی کنیم یادشان را زنده نگه داریم. به نفع مردم و همه ماست و امیدوارم دیگر شاهد این مسائل نباشیم.

گل‌محمدی در مورد تجلیل فولاد از او گفت: من از باشگاه خوب و حرفه‌ای فولاد تشکر کردم که یک مسیر خیلی درستی را انتخاب کردند و اگر دو باشگاه در ایران راجع به ساختار، زیرساخت و اهمیت پایه هایش بشود صحبت کرد، یکی قطعا فولاد خوزستان است و این افتخار را داشتم که چندسالی کنار مردم خوب اهواز باشم و هیچوقت خاطرات خوب را فراموش نمی کنم.

ورزش سه

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید