گلایه خداکرمی از درخواست مالی هنرمندان برای پیوستن به کمپین شورای شهر

    کد خبر :434884

رئیس کمیته سلامت شورای شهر از درخواست هنرمندان برای دریافت پول برای پیوستن به کمپین تهران بدون پلاستیک گلایه کرد.

ناهید خداکرمی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به راه‌اندازی کمپین نه به پلاستیک در شورای شهر تهران گفت: در آذرماه سال گذشته کمیته سلامت شورای شهر در راستای اجرای مصوبه سال 1388 شورا کمپین تهران بدون پلاستیک را ایجاد کرد.

وی اظهار کرد: متاسفانه با وجود خطرات زیست محیطی پلاستیک و همچنین مصوبه شورای شهر در خصوص کاهش مصرف پلاستیک در تهران نه تنها کمیته برنامه‌ریزی این مصوبه شکل نگرفته بود، بلکه هیچ گام عملیاتی نیز در خصوص اجرای این مصوبه برداشته نشده بود.

رییس کمیته سلامت شورای شهر با بیان این‌که زمانی که به اجرای این مصوبه تصمیم گرفتیم از همه ارگان‌های ذیربط از جمله اتحادیه‌ها، اصناف، فروشگاه‌های زنجیره‌ای و … درخواست کردیم تا به این کمپین ملحق شوند، افزود: هدف ما این بود که مردم مصرف پلاستیک را کاهش دهند و از سوی دیگر از رهاسازی پلاستیک در محیط زیست جلوگیری شود.

خداکرمی با بیان این‌که همواره برای پیشبرد اهداف و تصمیمات فرهنگی از هنرمندان، ورزشکاران و سلبریتی‌ها دعوت می‌شود که برای تحقق این هدف به این کمپین‌های فرهنگی ملحق شوند، ادامه داد: در این حوزه به غیر از پرویز پرستویی هیچ کدام از هنرمندان حاضر به همراهی با ما نشدند و حتی متاسفانه برخی از آنها دستمزد و هزینه‌های گزافی را از ما طلب می‌کردند که پرداخت آن از عهده شورای شهر برنیامد و نتوانستیم از حضور شهروندان استفاده کنیم.

وی با بیان این‌که متاسفانه چهار روز قبل رادیو دویچوله کمپین نه به پلاستیک را راه‌اندازی کرد، اظهار کرد: ما خوشحال هستیم که تقریبا همه به موضوع پلاستیک و عدم استفاده از آن حساس شده‌اند، اما جالب است که هنرمندان و بازیگران زیادی به این کمپین پیوستند و این در حالی است که ما از یکسال قبل این موضوع را شروع کردیم اما اکثر هنرمندان حاضر نشدند به صورت رایگان به این کمپین بپردازند.

رییس کمیته سلامت شورای شهر با اشاره به این‌که همیشه مرغ همسایه غاز است، گفت: اجرای مصوبه شورای شهر و کمک به آن یک وظیفه است و هنرمندان می‌توانستند به عنوان کار داوطلبانه در بهبود کیفیت زندگی مردم نقش ایفا کنند، اما نخواستند این مساله را به صورت رایگان انجام دهند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید