گفتگوی عراق و ژاپن درباره ایجاد یک پروژه مشارکت استراتژیک بلند مدت

    کد خبر :821162

معاون دوم رئیس پارلمان عراق در نشستی با سفیر ژاپن درباره راه های تقویت همکاری اقتصادی و ایجاد یک پروژه مشارکت استراتژیک بلند مدت بین دو کشور گفتگو کردند.

به نقل از السومریه نیوز عراق، «بشیر حداد»، معاون دوم رئیس مجلس نمایندگان روز سه شنبه با «کوتارو سوزوکی»، سفیر ژاپن در بغداد در مورد راه های تقویت همکاری اقتصادی و ایجاد یک پروژه مشارکت استراتژیک بلند مدت بین دو کشور گفتگو کرد.

دفتر ریاست پارلمان عراق در بیانیه ای گفت: حداد روز سه شنبه کوتارو سوزوکی، سفیر دولت ژاپن در عراق  را در دفتر رسمی خود در بغداد پذیرفت تا درباره تعدادی از پرونده ها و موضوعات مشترک که مهمترین آنها توسعه روابط دوجانبه بین دو کشور دوست و راههای تقویت چشم انداز همکاری مشترک در زمینه های مختلف اقتصادی، تجاری، فناوری و سرمایه گذاری و سهم شرکت های ژاپنی در بازسازی و زیرساخت ها و همچنین همکاری در مبارزه با بیماری همه گیر کرونا بحث و تبادل نظر کردند.

حداد نقش ژاپن در مرحله مهم پس از سال ۲۰۰۳ و حمایت از موفقیت روند دموکراتیک در عراق را ستود و خواستار ایجاد یک پروژه مشارکت راهبردی بلند مدت بین دو کشور و سود بردن از تجربیات ژاپن در زمینه پیشرفت، توسعه اقتصادی و صنایع شد و بر حمایت مجلس نمایندگان از راه های تقویت و توسعه روابط بین دو کشور تاکید کرد.

سفیر ژاپن به نوبه خود گفت: حمایت و پشتیبانی ژاپن از عراق را اعلام کرد. به گونه ای که منافع مشترک را تأمین و ثبات را در عراق تقویت کند و آمادگی ژاپن برای ادامه حمایت و همکاری در همه زمینه ها و حمایت از دولت عراق سیاست و تلاش در منطقه و بین المللی برای ثبات در منطقه است.

منبع: شفقنا

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید