گشت ارشاد در لایحه جدید حذف نشده بلکه هوشمند شده است

    کد خبر :1044459
گشت ارشاد در لایحه جدید

در این لایحه تذکر هوشمند حجاب به گونه‌ای پیش‌بینی شده که «آبروی شخص حفظ شود» و دستگیری صرفاً برای کسی است که «برهنه یا نیمه برهنه به خیابان می‌آید.

این روزها لایحه جدید حجاب و عفاف در شرف تصویب است. برخی رسانه‌ها چند ماه مانده به انتخابات مجلس شورای اسلامی از حذف گشت ارشاد در این لایحه خبر می‌دهند،‌ اما یکی از طراحان لایحه عفاف و حجاب ابوالفضل اقبالی می‌گوید گشت ارشاد در لایحه جدید حجاب و عفاف «حذف نشده بلکه هوشمند شده است». در این لایحه تذکر هوشمند حجاب به گونه‌ای پیش‌بینی شده که «آبروی شخص حفظ شود» و دستگیری صرفاً برای کسی است که «برهنه یا نیمه برهنه به خیابان می‌آید».

در گیرودار تصویب این لایحه در مجلس شورای اسلامی، یکی از نمایندگان غلامرضا نوری‌قزلجه گفت بازگشت دوباره گشت ارشاد «به ‌جز همان نتایج منفی که قبلاً گرفته‌ایم، دستاورد دیگری برای جامعه ندارد و اتفاقاً دینداران هم خواهان چنین فضایی نیستند».

با این وجود نماینده‌ای دیگر مهدی باقری اظهار می‌دارد که در مقابل هر جرم مشهودی در جامعه، از جمله تظاهر به بی‌حجابی، حتماً ضابط قضایی چه نامش گشت ارشاد باشد یا هر چیز دیگر، باید با آن‌ها برخورد کند، «کسی حق شکستن قانون را ندارد».

به گزارش فارس، در این میان معاون اسبق اجتماعی نیروی انتظامی سردار بهمن کارگر ضمن تأکید بر اینکه باید پلیس تقویت شود تا امنیت جامعه حفظ شود، گفته که «مردم ما خوب هستند و اینطور جو درست نشود که فرهنگ و جو جامعه بی‌حجابی است، سیاه‌‌نمایی نباید کنیم. عده‌ای اشکالاتی دارند که ناهنجاری است. خب! با ناهنجاری چه کسی باید برخورد کند؟»

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید