گاف تاریخی بوش درباره حمله وحشیانه به عراق/ فیلم

    کد خبر :911170

رئیس‌جمهور اسبق آمریکا هنگام صحبت درمورد جنگ اوکراین، به اشتباه حمله به «عراق» را «وحشیانه» و «غیر موجه» توصیف کرد که با خنده حضار مواجه شد.

جورج بوش این اظهارات را در جریان رویدادی در شهر «دالاس» آمریکا در حالی بیان کرد که از اقدامات روسیه انتقاد می‌کرد.

به گزارش رویترز، بوش قبل از اینکه صحبتش اصلاح کرده و سرش را تکان دهد، گفت: «نتیجه، عدم وجود کنترل و تعادل در روسیه است؛ و اینکه یک نفر برای آغاز یک حمله کاملا غیرقابل توجیه و وحشیانه به عراق تصمیم می‌گیرد… منظورم اوکراین است».

بوش به شوخی این اشتباه را به خاطر سن بالای خود عنوان کرد که با خنده حضار مواجه شد.

گفتنی است در سال ۲۰۰۳ و زمانی که جورج بوش رئیس جمهور بود، آمریکا به دلیل وجود سلاح‌های کشتار جمعی که هرگز پیدا نشد، به عراق حمله کرد. این درگیری طولانی مدت صد‌ها نفر را به کام مرگ کشاند و بسیاری را آواره کرد. اکنون اظهارات بوش به سرعت در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده و پس از انتشار آن از سوی خبرنگار دالاس نیوز، تا کنون در توییتر بیش از سه میلیون بازدید کننده داشته است.

به نوشته باشگاه خبرنگاران جوان؛ در پی این گاف تاریخی بیش از 30 هزار نفر از کاربران در شبکه های اجتماعی به آن واکنش نشان دادند.

سنا سعید، منتقد هندی نوشته است:

«فروید از قبر بیرون آمد تا شخصا کلمه «عراق» را از دهان بوش بیرون بکشد». بسیاری از کاربران دیگر نیز نظر او را تایید کرده یا نظرات مشابه را نشر داده اند. یک کاربر نیز این گاف را «لغزش فرویدی قرن» نامیده است.

در واقع این نظرات اشاره به نظریه زیگموند فروید، بنیان‌گذار دانش روانکاوی دارد که اعتقاد داشت اشتباهات لفظی و لغزش‌های زبانی بخشی از ناخودآگاه انسان را آشکار می‌کند.

کاربر دیگری نوشته:

تصور کنید [حمله به عراق] چقدر روی وجدانش سنگینی می‌کند که چنین لغزش زبانی از او سر زده. او از تمام خون‌های بی گناهی که ریخته و میلیون‌ها ظلم بی وقفه‌اش در عراق، افغانستان و جاهای دیگر آگاه است. از صمیم قلب امیدوارم در این زندگی و زندگی دیگر لحظه ای آرامش نداشته باشد.

کاربر دیگری اهل آمریکا نوشته است:

خنده‌دار‌ترین لغزش فرویدی که تا حالا دیده ام… بهترین قسمت آنجایی است که برای توجیه می‌گوید من هفتاد و پنج ساله‌ام. رئیس جمهور خودمان ۷۹ ساله است!

ایهان عمر، نماینده ایالت «مینه‌سوتا» آمریکا نیز در این خصوص نوشت:

«وقتی احساس گناه شما را فرا می‌گیرد و در نهایت [به کار خود] اعتراف می‌کنید اما هیچ کس اهمیتی نمی‌دهد که شما را مورد بازخواست قرار دهد. خنده [حضار] آزاردهنده است و نشان می‌دهد این مرد و مخاطبانش واقعا چه کسانی هستند. آن‌ها هیچ توجهی به هزاران سرباز آمریکایی و صدها هزار عراقی که در جنگ او جان باختند، ندارند».

کاربر دیگری هم نوشته است:

«او را به دادگاه جرایم بین‌المللی بفرستید. او همین الان به جرمش اعتراف کرد».

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید