کوچکترین ربات راه رونده جهان ساخته شد/محصولی از دانشمندان چینی و آمریکایی

    کد خبر :913620

چنین ربات‌های کوچکی دارای طیف وسیعی از کاربردهای بالقوه هستند، از کمک به عملیات جراحی تا تعمیر تجهیزات مختلف در مکان‌های صعب العبور. هر چه ربات‌ها کوچک‌تر باشند، سناریوهای بیشتری برای استفاده از آنها وجود دارد.

بازتاب- اگرچه ربات نشان داده شده در تصویر هنوز کاربرد خاصی ندارد، روش‌هایی که بر اساس آن توسعه یافته ممکن است در آینده برای ایجاد ربات‌های کوچک در تقریباً هر پیکربندی دلخواه مفید باشد. مهندس مکانیک Huang Yonggang از دانشگاه نورث وسترن در ایلینوی گفت:” فناوری ما راه‌های مختلفی برای حرکت کنترل شده ارائه می‌دهد، بنابراین ربات می‌تواند با سرعت متوسطی برابر با نیمی از طول بدن خود در ثانیه حرکت کند‌.”

فناوری ساخت چنین ربات‌هایی هشت سال پیش توسعه یافت و بخش‌های جداگانه ربات بر روی یک بستر الاستیک با حافظه  نصب می‌شوند که بسته به درجه گرمایش یکی از دو موقعیت را می‌گیرد.

لیزرها که به عنوان نوعی کنترل از راه دور عمل می‌کنند، به طور متوالی قسمت‌های خاصی از ربات را گرم کرده، در نتیجه این قسمت‌ها شکل دلخواه را به خود می‌گیرند و “خرچنگ” را به جلو می‌برند. نیازی به منبع تغذیه یا موتور اضافی نیست و لایه شفاف نازک این اطمینان را ایجاد می‌کند که به دلیل اندازه کوچک دستگاه، هنگامی که بسیار سریع خنک شوند، قطعات به شکل اولیه خود برمی‌گردند.

با هدف قرار دادن لیزر به قسمت‌های مختلف روبوکرب، محققان می‌توانند یک جهت حرکت را تعیین کنند و با تنظیم فرکانس فلاش‌های لیزری، می‌توان سرعت ربات را تغییر داد. مشخص نیست نمونه تجاری چنین رباتی چه زمانی وارد فاز عملیاتی خواهد شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید