کوهنوردان مفقودشده در ارتفاعات دامغان پیدا شدند

    کد خبر :861153
کوهنوردان مفقودشده در ارتفاعات دامغان پیدا شدند

رییس جمعیت هلال احمر دامغان گفت: کوهنوردانی که عصر جمعه به دنبال تاریکی هوا و شرایط جوی نامساعد، در کوهستان شاهدار کوه گرفتار شده بودند، توسط امدادگران نجات یافتند.

حمیدرضا داوودیان افزود: سه کوهنورد مفقود شده در شاهدار کوه، ساعت سه و ۳۰ دقیقه بامداد امروز پس از هشت ساعت جستجوی عوامل امدادی هلال احمر به دامنه کوه منتقل و در سلامت هستند.

وی ادامه داد: با عنایت به اخبار واصله مبنی بر گیرافتادن کوهنوردان در ارتفاعات، برودت هوا و احتمال مواجهه با برف و کولاک، شب گذشته جلسه فوق العاده ستاد مدیریت بحران شهرستان به منظور بررسی شرایط و اتخاذ تدابیر لازم درخصوص اقدامات اولیه امدادرسانی و بسیج نیروهای خدمات رسان و امدادی به محل مورد نظر، تشکیل گردید.

داوودیان اظهار داشت: پس از مشخص شدن مکان دقیق کوهنوردان، سه تیم امدادی متشکل از ۲ تیم تخصصی امداد و نجات هلال‌احمر و یک تیم کوه‌نوردی به محل اعزام گردید و در نهایت، حوالی ساعت یک بامداد تیم امداد و نجات به افراد مفقود شده رسیدند و به پایین کوه منتقل شدند که حال همگی مساعد است.

وی اضافه کرد: تیم متشکل از ۱۳ کوهنورد دامغانی در مسیر بازگشت از شاهدار کوه این شهر دچار مشکل شد و از این تعداد ۱۰ نفر خود را به دامنه کوه رسانده بودند و در راستای یافتن سه کوهنورد دیگر، تیم نجات و امداد کوهستان هلال احمر و تیم واکنش سریع هلال احمر سمنان نیز در این عملیات شرکت داشتند.

به گزارش ایرنا، شاهدار کوه از قله های منطقه شمال دامغان و در حوالی بادله کوه است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید