کوربین دخالت ترامپ در سیاست بریتانیا را غیر قابل قبول خواند

    کد خبر :549731

«جرمی کوربین»، رهبر حزب کارگر بریتانیا در پی حمایت ترامپ از «بوریس جانسون» برای رهبری حزب محافظه کار و نخست وزیری انگلیس این اقدام وی را دخالت در اجرای دموکراسی در بریتانیا خواند.

به نقل از رویترز، «جرمی کوربین» رهبر حزب کارگر انگلیس اظهار داشته است ترامپ با حمایت از بوریس جانسون وزیر امور خارجه سابق بریتانیا، برای رهبری حزب محافظه کار و نخست وزیری بریتانیا در امور این کشور دخالت می کند و این دخالت قابل قبول نیست.

ترامپ پیش از سفر سه روزه خود به بریتانیا در این هفته در مصاحبه ای با روزنامه «سان» گفت: من فکر می کنم بوریس کارش را بسیار خوب انجام می دهد و بسیار عالی خواهد بود.

کوربین دعوت برای حضور در ضیافت دولت که به خاطر دیدار ترامپ ترتیب داده خواهد شد را رد کرده است. وی گفت: تلاش ترامپ برای تصمیم به اینکه چه کسی نخست وزیر آینده بریتانیا خواهد بود یک دخالت کاملاً غیر قابل قبول در دموکراسی این کشور است.

او افزود: نخست وزیر آینده باید با رای مردم در انتخابات عمومی انتخاب شود نه به وسیله رئیس جمهوری آمریکا یا اعضای حزب محافظه کار.

ترامپ همچنین در این مصاحبه گفته است برخی دیگر از نمایندگان محافظه کار مجلس نیز خواستار حمایت او شدند. البته «مایکل گوو»، وزیر محیط زیست که ترامپ را به خاطر موضعش علیه ایران مورد انتقاد قرار داده است در زمره این نمایندگان نبوده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید