کنسرت ویژه بانوان گروه «پارلای تبریز» در تالار وحدت برگزار می‌شود

نوای دلنشین موسیقی آذربایجان، برای اولین بار توسط بانوان هنرمند تبریزی در قالب کنسرت گروه «پارلا»، در پایتخت به صدا درخواهد آمد.

«موسیقی ایرانیان»، کنسرت ویژه بانوان گروه «پارلای تبریز» به سرپرستی و خوانندگی «ماریا یزدانی»، طی تاریخ ۵ اردیبهشت ماه ۱۳۹۶ در «تالار وحدت تهران»، به همراه حرکات فولکلوریک آذربایجانی به روی صحنه خواهد رفت که «فاطمه محمدی»، سرپرستی این حرکات را برعهده خواهد داشت.

«غلامرضا میرزازاده»، تهیه کننده و مدیر برنامه گروه «پارلای تبریز»، هدف از تشکیل این مجموعه را ایفای نقش موثر بانوان در موسیقی غنی آذربایجان اعلام کرد و اجرا در شهرهای تبریز، ارومیه، اردبیل و زنجان را از برنامه های آتی این گروه عنوان نمود. ناگفته نماند این کنسرت که تنظیم قطعات آنرا، «حسن خجسته» برعهده داشته است، به همت مؤسسه «ندای ایماژ تبریز» و موسسه «هنر ماندگار قرن» برگزار می گردد.

شروع فعالیت موسیقایی «ماریا یزدانی» از سال ۱۳۷۶ زیر نظر غلامرضا میرزازاده در گروه کودک و نوجوان صدا و سیمای مرکز تبریز بوده است. آواز، سلفژ و صداسازی را زیر نظر اساتیدی همچون «اسفندیار قره باغی»، «خسرو نژادآریا» و «مسعود امیرسپهر» فرا گرفته است. از فعالیت های این بانوی هنرمند می توان به همکاری با گروه های موسیقی «باریش»، «آوای شهریار»، «ایماژ» و «سس»، بعنوان گروه کُر و بک وکال اشاره کرد.همکاری در تولید و اجرای دهها موسیقی نمایش، فیلم و سریال، برنامه های تلویزیونی و آلبوم های موسیقی و حضور در جشنواره های متعدد داخلی و خارجی، اجرای موسیقی در هفته های فرهنگی ایران در کشورهای ترکیه، ترکمنستان و آذربایجان نیز از جمله ثبت شده ها در پرونده هنری «ماریا یزدانی» می باشد.

علاقه مندان برای تهیه بلیت این کنسرت می توانند به سامانه فروش بلیت ایران کنسرت به آدرس اینترنتی iranconcert.com مراجعه نمایند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید