کنترل علائم پسوریازیس با مصرف روغن ماهی

  • آرشیو
  • جمعه ۲۵ تیر ۱۴۰۰ ۱۶:۳۶
    کد خبر :828157
کنترل علائم پسوریازیس با مصرف روغن ماهی

مدت هاست که مصرف منظم مکمل‌های ماهی و روغن ماهی به عنوان راهی آسان برای کاهش خطر ابتلا به کلسترول بالا، فشار خون بالا و بیماری‌های قلبی اعلام می‌شود. برای کسانی که لزوماً وقت و انگیزه‌ای ندارند که به طور منظم خودشان غذا‌های دریایی بپزند، مکمل غذایی با روغن ماهی می‌تواند یک سبک زندگی سالم را بسیار راحت‌تر کند، اما به نظر می‌رسد روغن ماهی فواید دیگری نیز دارد.

متخصصان می‌گویند که مصرف مکمل‌های روغن ماهی می‌تواند فواید شگفت انگیزی برای سلامتی شما داشته باشد، از جمله یکی از موارد خاص، که شاید در مورد آن‌ها چیزی نشنیده باشید.

طبق گفته دکتر هالی کلمر، متخصص تغذیه آمریکایی، مصرف مکمل‌های روغن ماهی ممکن است راهی موثر در کاهش علائم پسوریازیس باشد. کلمر می‌گوید: “یک مطالعه در سال ۲۰۲۰ نشان داد که، در صورت ترکیب با درمان‌های معمول، مکمل‌های روغن ماهی به پاکسازی پسوریازیس در شرکت کنندگان در مطالعه کمک می‌کنند. دلیل این که مکمل‌های روغن ماهی می‌توانند به بیماری پوستی پسوریازیس کمک کنند، خاصیت ضد التهابی است. ”

یک مطالعه جدید که در Open Access Text منتشر شده نتایج مشابهی را یافته است. در مطالعه اخیر، محققان ۴۰ بیمار مبتلا به پسوریازیس را به دو گروه تقسیم کردند که یک گروه روزانه ۳ گرم روغن ماهی دریافت می‌کردند و یک گروه دیگر نیز به عنوان گروه کنترل مکمل خاصی دریافت نمی‌کردند.

نویسندگان این مطالعه دریافتند که کیفیت زندگی مصرف کنندگان مکمل‌های روغن ماهی، بهبود می‌یابد، سطح آنتی اکسیدان آن‌ها بالاتر است و التهاب کلی آن‌ها کاهش می‌یابد.

به گزارش انتخاب، اگرچه مصرف مکمل روغن ماهی ممکن است برای برخی از افراد مبتلا به پسوریازیس فوایدی داشته باشد، اما برای همه کسانی که از این بیماری یا بیماری پوستی رنج می‌برند، یک درمان قطعی نیست.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید