کمیسیون تلفیق باید معافیت مالیات هنرمندان را حذف کند

  • سیاسی
  • جمعه ۲۰ دی ۱۳۹۸ ۱۳:۲۳
    کد خبر :672211

عضو هیات رئیسه مجلس گفت: به کمیسیون تلفیق پیشنهاد دادم که از بخش فرهنگی و هنری به ویژه هنرمندان و خوانندگان که با مجوز وزارت ارشاد فعالیت کرده و درآمدهای میلیاردی دارند مالیات گرفته شود.

احمد امیرآبادی فراهانی عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، درباره معافیت مالیاتی هنرمندان اظهار داشت: در کمیسیون تلفیق پیشنهاد داده‌ایم بخش فعالیت‌های مطبوعاتی و قرآنی همچنان از پرداخت مالیات طبق قانون یاد شده معاف باشند؛ اما بخش فرهنگی و هنری به خصوص هنرمندان و خوانندگانی که از درآمدهای میلیاردی برخوردار هستند در سال آینده از آنها مالیات گرفته شود.

عضو کمیسیون بودجه تلفیق مجلس در پاسخ به اینکه آیا این پیشنهاد در کمیسیون تلفیق رأی خواهد آورد یا نه، اظهار داشت: این پیشنهاد را داده‌ایم که توسط همکاران در کمیسیون تلفیق مطرح و پس از بحث و بررسی و نتیجه آن مشخص خواهد شد.

به گزارش فارس، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در خصوص پیش نویس یکی از تبصره های لایحه بودجه ۹۹ بوده است که بر اساس یکی از بندهای آن «تمامی فعالیتهای انتشاراتی و مطبوعاتی، فرهنگی و هنری دارای مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مشمول ۵۰ درصد معافیت مالیاتی می باشند.» که با دستور نوبخت این بند حذف شد؛ لذا فعالیت‌های مزبور کماکان از معافیت صد درصدی مالیات برخوردار خواهند بود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید