کمیسیون اروپا نسبت به مارکت پلیس فیس‌بوک، به متا هشدار داد

    کد خبر :961126

اروپا مالک متا فیس‌بوک را با شکایتی مبنی بر اینکه سرویس طبقه‌بندی شده بازار آن نسبت به رقبا ناعادلانه است، مورد انتقاد قرار داده است. کمیسیون اتحادیه اروپا در یک بیانیه مطبوعاتی نوشت: با پیوند دادن سایت اصلی رسانه اجتماعی خود به Marketplace، “مزیت توزیع قابل توجهی” نسبت به رقبا دارد.

بازتاب-کمیسر ضد انحصار اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای گفت: “متا با شبکه اجتماعی فیسبوک خود به میلیاردها کاربر ماهانه و میلیون‌ها تبلیغ کننده فعال در سراسر جهان دسترسی پیدا می‌کند. نگرانی اولیه ما این است که متا شبکه اجتماعی غالب خود فیس‌بوک را به خدمات تبلیغات طبقه بندی شده آنلاین به نام بازار فیس‌بوک متصل می‌کند.”

علاوه بر این، کمیسیون دریافت که متا شرایط تجاری ناعادلانه‌ای را بر رقبایی که در فیس‌بوک یا اینستاگرام تبلیغ می‌کنند، تحمیل می‌کند. این در اصل به آن اجازه می‌دهد تا از “داده‌های مربوط به تبلیغات مشتق شده از رقبا به نفع بازار فیس‌بوک” استفاده کند. این شیوه‌ها، در صورت تایید، قوانین اتحادیه اروپا را که سوء استفاده از موقعیت مسلط در بازار را ممنوع می‌کند، نقض خواهد کرد.

متا

اتحادیه اروپا این اختیار را دارد که تا 10 درصد از درآمد سالانه متا را جریمه کند و این رفتار را ممنوع نماید. در بیانیه‌ای، مدیر EMEA متا گفت: “ادعاهای مطرح شده توسط کمیسیون اروپا بی‌اساس است” و این شرکت “به همکاری با مقامات نظارتی ادامه خواهد داد تا نشان دهد که نوآوری محصول ما طرفدار مصرف کننده و طرفدار رقابت است.”

سال گذشته، کمیسیون اتحادیه اروپا تحقیقات ضدتراست را در مورد شیوه‌های تبلیغات طبقه بندی شده فیس‌بوک راه‌اندازی کرد تا مشخص کند آیا این فیس‌بوک با استفاده از داده‌های تبلیغ کننده به نفع خود، قوانین رقابت را زیر پا می‌گذارد یا خیر. به اصطلاح بیانیه که امروز منتشر شد، گامی رسمی در تحقیقات ضد انحصار اتحادیه اروپا است که به احزاب از شکایات مطرح شده علیه آنها اطلاع می‌دهد. به گفته کمیسیون، متا اکنون می‌تواند اسناد را بررسی کند، به صورت کتبی پاسخ دهد و تقاضای استماع شفاهی برای ارائه نظرات خود کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید