کمک به تحصیل و آموزش نیازمندان

    کد خبر :979069

تحصیل و آموزش نیازمندان یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین مأموریت‌هایی است که هر موسسه خیریه و هر دولتی آن را در صدر هرم‌های فعالیت خود قرار داده است. همه کودکان در تمام مناطق کشور، از حق طبیعی سواد آموزی و ادامه تحصیلات برخوردار هستند. تمام موسسات خصوصی که در این زمینه در کنار دولت فعالیت می‌کنند، به خوبی از اهمیت دانش اندوزی و سواد آموزی کودکان خبردار هستند و یه همین دلیل، تمام تلاش خود را می‌کنند تا تمام کودکان در مناطق روستایی، محروم و کم بضاعت، از حق طبیعی خود برای حضور در کلاس‌های آموزشی و پرورشی برخوردار شوند. فقر، محرومیت منطقه، نبود عزم عمومی، کم اهمیت شمردن تحصیل توسط والدین و سرپرست خانوار، الزام به کار کردن از سنین پایین و کودکی، شرایط نامناسب فرهنگی منطقه در کنار عواملی مانند نبود امکانات آموزشی مناسب و کافی، دست به دست هم می‌دهند تا زندگی و آینده این کودکان را در مناطق روستایی و محروم تحت تأثیر قرار دهند.

تحصیل و آموزش نیازمندان رسالت بزرگی است که موسسات خیریه مختلفی مانند خیریه صدقه آنلاین و موسسه خیریه نیکان ماموت، سنگینی این رسالت را بر دوش خود حس می‌کنند و تمام تلاش خود را به کار گرفته‌اند تا تحصیل و آموزش نیازمندان در مناطق محروم و دور از شهر، با بهترین کیفیت ممکن انجام شود. تحصیل و آموزش نیازمندان منجر به ریشه کن کردن معضلات اجتماعی نظیر کودکان کار، افزایش فقر و افزایش تعداد کودکان بازمانده از تحصیل می‌شود.

چرا باید به تحصیل کودکان کمک کنیم؟

کمک به تحصیل و آموزش نیازمندان و کودکان وظیفه‌ای است که اخلاق انسنی بر دوش ما قرار می‌دهد و همه ما مؤظف هستیم خودمان را در قبال تحصیل و آموزش نیازمندان و کودکان مسئول بدانیم. بنابر سخنان پیشوای‌مان مولای متقیان، علی ابن ابی‌طلب، علم و دانش ثروتی ابدی و همیشگی است و ذکات علم، در نشر آن است. همین یک جمله به خوبی از اهمیت دانش افزایی و کمک به تحصیل و آموزش نیازمندان و کودکان پرده برداشته و این مظیفه را بر دوش تمام آحاد جامعه قرار می‌دهد.

تحصیل در کلاس‌های سواد آموزی و آموزش محور، بخش مهمی از زندگی، شخصیت، استعدادها، نیازها و خواسته‌های کودکان را دربر می‌گیرد. عدم توانایی حضور در کلاس‌های آموزشی ضربت روحی، اجتماعی، روانی و شخصیتی بسیار بزرگ و جبران ناپذیری را به کودکان و نیازمندان وارد می‌کند. ضربات و آسیب‌هایی که برای یک عمر با آن‌ها خواهد ماند. پس آیا وظیفه همه ما نیست که تمام تلاش خود را برای کک به تحصیل و آموزش نیازمندان به کار بگیریم و آن‌ها را از این نعمت بزرک بهره‌مند سازیم؟

اگر تنها برای یک لحظه خودتان را در مقام و موقعیت افراد نیازمند تصور کنید، پاسخ این سوال را به روشنی دریافت خواهید کرد. چه بسیار استعدادهایی که در مناطق محروم و افراد نیازمند وجود دارند و با بی‌توجهی و کمبود امکانات هدر می‌روند. اگر افرادی را می‌شناسید که نیاز به کمک دارند یا اگر جزو کسانی هستید که می‌توانید در راستای کمک به تحصیل و آموزش نیازمندان قدم‌های مثبتی بردارید، با موسسه خیریه آنلاین نیکان ماموت و سایر موسسات خیریه فعال در ارتباط باشید.

نیازها و هزینه‌های تحصیل کودکان

لیست نیازها و هزینه‌های تحصیل کودکان به شرح زیر است:

1. هزینه‌های تحصیل دانش آموزان مانند شهریه مدرسه، لوازم التحریر، ایاب و ذهاب و … .

2. هزینه‌های دانشجویی مانند شهریه دانشگاه، لوازم التحریر، ایاب و ذهاب، مسکن یا خوابگاه و … .

3. هزینه های درمان بیماری‌های جسمی و روحی.

4. عدم داشتن مهارت‌های ضروری برای کسب‌وکار دانشجویان و فارغ التحصیلان و اتکای آن‌ها به مباحث نظری که منجر به بیکاری می‌شود و بیکاری هم بی‌پولی را در پی دارد.

5. عدم وجود مشاغل متناسب با تخصص و مهارت دانشجویان و فارغ التحصیلان که باعث می‌شود آن‌ها به‌سراغ مشاغلی بروند که هیچ ارتباطی با دانش و رشت تحصیلی آن‌ها ندارد. همین موضوع می‌تواند باعث افسردگی و بی‌انگیزگی این افراد شود.

مؤسسات خیریه این نیازها و هزینه‌ها را شناسایی کرده و به دانش آموزان کمک می‌کنند تا در مسیر درست گام بردارند. همچنین استعدادهای آن‌ها را شناسایی می‌کنند و آن‌ها را به کلاس‌های فوق برنامه می‌فرستند تا استعدادهای خود را شکوفا دهند و بتوانند در آینده با استفاده از استعداد خود به کسب درآمد بپردازند.

هدف مؤسسات خیریه از کمک به دانش آموزان کم بضاعت

♦ مؤسسات خیریه با اهداف زیر به دانش آموزان مناطق محروم کمک می‌کنند تا تحصیل خود را ادامه دهند:

♦ جلوگیری از ترک تحصیل دانش آموزان

♦ کمک به شکوفایی استعداد دانش آموزان

♦ کاهش موانع و کمک به ادامه تحصیل دانش آموزان

♦ تأمین لوازم التحریر، پوشاک و مواد غذایی مورد نیاز

♦ ارائه خدمات معیشتی به دانش آموزان و خانواده آن‌ها

♦ برنامه ریزی و هدایت تحصیلی دانش آموزان با استعداد برتر

♦ هدایت تحصیلی دانش آموزان در دوره‌های مختلف تحصیلی

♦ کمک به حفظ سلامت دانش آموزان و تأمین هزینه‌های درمانی

♦ فراهم کردن شرایط لازم برای آموزش و تسلط به یک زبان خارجی

♦ کمک به کسب مهارت حرفه‌ای دانش آموزان و کسب درآمد مناسب و دستیابی به زندگی موفق در آینده

♦ برگزاری کلاس‌های آموزشی فوق برنامه و تقویتی برای دانش آموزان بااستعداد و پرداخت هزینه کلاس‌ها

مؤسسه خیریه نیکان ماموت با مد نظر قرار دادن اهداف ذکرشده، کودکان و دانش آموزان را در مسیر تحصیل و آموزش نیازمندان همراهی می‌کند. شما هم می‌توانید با کمک به خیریه نیکان ماموت به کودکان کم بضاعت کمک کنید تا تحصیل کرده و آینده خود را بسازند. مؤسسه نیکان ماموت اقدام به تولید و فروش استند تسلیت کرده و از درآمد آن برای کمک به تحصیل و آموزش نیازمندان استفاده می‌کند. شما هم می‌توانید با خرید استند تسلیت از خیریه نیکان ماموت، نقش خود را در تحصیل و آموزش نیازمندان ایفا کنید.

سخن پایانی

همواره با شروع سال تحصیلی جدید، برخی دانش آموزان نمی‌توانند لوازم التحریر نو مانند دفتر، کیف، مداد و پاک‌کن، لباس و … بخرند. حتی برخی کودکان با شیوع ویروس کرونا، نتوانستند به‌صورت آنلاین تحصیل کنند. این دانش آموزان با شیوع ویروس کرونا نتوانستند لوازم الکترونیکی برای تحصیل آنلاین را فراهم کنند و به همین دلیل از ادامه تحصیل محروم ماندند. در این بین، کمک به خیریه برای تحصیل و آموزش نیازمندان می‌تواند به این کودکان کمک کند تا ادامه تحصیل دهند. شما هم می‌توانید با کمک به خیریه نیکان ماموت، سهمی در ادامه تحصیل دانش آموزان مناطق محروم و افراد کم بضاعت داشته باشید.

برگرفته از وب سایت خیریه نیکان ماموت  https://www.nikancharity.org/

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید