دستگیری سارقان میلیاری یک خیریه در تهران

    کد خبر :706992

رئیس پایگاه هشتم پلیس آگاهی پایتخت گفت: سارقانی که از خیریه ای در جنوب تهران به ارزش ۱۰ میلیارد ریال سرقت کرده بودند ، دستگیر شدند.

سرهنگ علی عزیزخانی در این باره اظهار داشت: هشتم فروردین پرونده ای با موضوع سرقت از انبار یک موسسه خیریه در خیابان کارگر با دستور شعبه یکم بازپرسی دادسرای ناحیه ۱۱ تهران برای رسیدگی تخصصی پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ ارجاع شد.

رئیس پایگاه هشتم پلیس آگاهی پایتخت توضیح داد: محتویات پرونده حاکی از آن بود، سارق یا سارقان در ایام تعطیلات نوروز با شکستن قفل انباری یک موسسه خیریه و تخلیه انباری تعداد فراوانی لوازم خانگی از جمله یخچال، کولر گازی، اجاق گاز و تلویزیون در مجموع به ارزش ۱۰ میلیارد ریال سرقت کرده اند.

وی با اشاره اینکه تیمی از ماموران پایگاه هشتم این پلیس برای بررسی موضوع به نشانی اعلامی اعزام شدند و در تحقیقات میدانی از محل سرقت، به دست آمد که سرقت توسط سه سارق انجام شده است، گفت: همچنین در تحقیقات میدانی کارآگاهان موفق شدند پلاک انتظامی خودرویی که سارقان از آن استفاده کرده بودند بدست آورند.

به گزارش ایرنا،این مقام انتظامی افزود: در شاخه دیگری از اقدامات پلیسی مالک خودرو به نام “نادر” شناسایی شد و در بررسی سوابق وی مشخص شد نادر یکی از مجرمان سابقه دار در زمینه سرقت منزل در سال های اخیر است.

وی با اشاره به اینکه مخفیگاه نادر در محدوده خیابان قزوین شناسایی شد، افزود: با انعکاس اطلاعات بدست آمده به بازپرس پرونده دستور دستگیری نادر صادر شد و کارآگاهان موفق شدند در نهم فروردین در یک عملیات پلیسی اولین متهم پرونده را در مخفیگاهش دستگیر و برای ادامه تحقیقات پلیسی به پایگاه هشتم انتقال دهند.

عزیر خانی بیان داشت: نادر پس از انتقال به پلیس آگاهی به سرقت از انباری با همدستی دو تن از دوستانش بنام های وحید و بابک اعتراف و اعلام کرد حدود یک ماه پیش از طریق تبلیغات موسسه متوجه شدیم انبار آنها پر از لوازم خانگی با ارزش است که در تعطیلات عید با توجه به بسته بودن موسسه خیریه نقشه سرقت از انباری موسسه را کشیدیم و در چهار مرحله انبار را تخلیه کردیم.

این مقام انتظامی با بیان اینکه متهم به فروش اموال مسروقه به ۲ مالخر به نام های اصغر و سعید نیز اعتراف کرد، افزود: با هماهنگی های قضائی و با توجه تلاش شبانه روزی کارآگاهان، دوازدهم فروردین هر دو همدست متهم در حوالی خیابان دماوند دستگیر و مالخران پرونده نیز در عملیاتی جداگانه در همان روز دستگیر شدند.

وی تصریح کرد: در بازرسی از مخفیگاه مالخران بخشی اموال مسروقه شامل: چند دستگاه یخچال فریزر و کولر گازی و دیگر وسایل به مبلغ پنج میلیارد ریال کشف و با دستور قضائی اموال کشف شده به مال باخته مسترد شد.

رئیس پایگاه هشتم پلیس آگاهی در پایان با بیان اینکه کلیه متهمان سابقه دار می باشد، گفت: هر پنج متهم با صدور قرار قانونی از سوی بازپرس شعبه اول دادسرای ناحیه ۱۱ تهران برای کشف سایر سرقت های احتمالی در اختیار کارآگاهان پایگاه هشتم پلیس آگاهی قرار دارند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید