کلکسیون بهترین‌های فوتبال اروپا در سال ۲۰۲۱ / عکس

  • ورزشی
  • جمعه ۵ شهریور ۱۴۰۰ ۱۰:۳۱
    کد خبر :839574
کلکسیون بهترین‌های فوتبال اروپا در سال ۲۰۲۱

شب گذشته در حاشیه مراسم قرعه‌کشی مرحله گروهی فصل ۲۰۲۲-۲۰۲۱ لیگ قهرمانان اروپا، نام بهترین‌های فوتبال قاره سبز در سالی که گذشت هم اعلام شد.

اتحادیه فوتبال اروپا امروز جوایز بهترین‌های فصلی که گذشت را اهدا کرد که جایزه بهترین بازیکن به جورجینیو ستاره ایتالیایی چلسی و جایزه بهترین مربی به توماس توخل سرمربی آلمانی چلسی تعلق گرفت.

به گزارش همشهری‌آنلاین، در ابتدای این مراسم الکساندر چفرین رئیس یوفا سخنرانی کرد و مشخص شد جایزه ویژه ریاست در سال ۲۰۲۱ به سیمون کیائر کاپیتان تیم ملی دانمارک و تیم پزشکی دانمارک تعلق گرفت که در دیدار تیم ملی کشور و فنلاند با عکس‌العمل سریع جان کریستین اریکسن را نجات دادند.

سپس نوبت به معرفی بهترین دروازه‌بان‌های مرد و زن سال رسید. ادوارد مندی سنگربان چلسی که همراه تیمش قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا را جشن گرفت بهترین دروازه‌بان مرد سال شد و جایزه بهترین دروازه‌بان زن هم به ساندرا پانیوس از بارسلونا تعلق گرفت.

بهترین دروازه‌بان مرد سال ۲۰۲۱ یوفا (ادوارد مندی)

بهترین دروازه‌بان زن سال ۲۰۲۱ یوفا (ساندرا پانیوس)

برترین مدافعان فصل اروپا هم معرفی شدند که جایزه بهترین مدافع مرد به روبن دیاس ستاره خط دفاعی منچسترسیتی رسید و بهترین مدافع زن هم ایرنه پاردس بازیکن تیم بارسلونا شد.

بهترین مدافع مرد سال ۲۰۲۱ یوفا (روبن دیاس)

بهترین مدافع زن سال ۲۰۲۱ یوفا (ایرنه پاردس)

برترین هافبک‌های فصل اروپا هم بازیکنان چلسی و بارسلونا شدند. انگولو کانته از چلسی بهترین هافبک مرد شد و الکسیا پوتیاس از بارسلونا هم بهترین هافبک زن.

بهترین هافبک مرد سال ۲۰۲۱ یوفا (انگولو کانته)

بهترین هافبک زن سال ۲۰۲۱ یوفا (الکسیا پوتیاس)

جوایز بهترین مهاجمان فصل هم به ارلینگ هالند ستاره جوان دورتموند و ینی ارموسو ستاره خط حمله بارسلونا رسید.

بهترین مهاجم مرد سال ۲۰۲۱ یوفا (ارلینگ هالند)

بهترین مهاجم زن سال ۲۰۲۱ یوفا (ینی ارموسو)

جایزه بهترین مربی در فوتبال زنان هم به لوئیس کورتس سرمربی تیم زنان بارسلونا تعلق گرفت. بهترین مربی مرد هم توماس توخل سرمربی چلسی شد تا یک سال دیگر این جایزه به یک مربی آلمانی برسد. او چلسی را در عرض چند ماه حضورش در لندن به قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا رساند.

 

بهترین مربی مرد سال ۲۰۲۱ یوفا (توماس توخل)

جایزه بهترین بازیکن زن سال هم به الکسیا پوتیاس هافبک بارسلونا رسید که جایزه بهترین هافبک سال را هم برده بود.

بهترین بازیکن زن سال ۲۰۲۱ یوفا (الکسا پوتیاس)

جایزه بهترین بازیکن مرد سال هم به جورجینیو هافبک ایتالیایی چلسی رسید، بازیکنی برزیلی‌الاصل که هم قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شد و هم در یورو ۲۰۲۰ همراه آتزوری به قهرمانی دست پیدا کرد.

بهترین بازیکن مرد سال ۲۰۲۱ یوفا (جورجینیو)

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید