کلر استخرها ضد کرونا است

    کد خبر :820720
کلر استخرها ضد کرونا است

عضو ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: استفاده از کلر در آب استخرها بهترین ماده ضد عفونی کننده ویروس کرونا است و مردم در این زمینه نگرانی نداشته باشند.

دکتر مسعود مردانی گفت: کلر عنصر شیمیایی مهمی در تصفیه آب بوده و می تواند ویروس کرونا را از بین ببرد، با توجه به آغاز فصل گرما، بسیاری از افراد از استخرها استفاده می کنند و نباید نگرانی بابت انتقال ویروس کرونا داشته باشند.

وی با بیان اینکه رعایت پروتکل های بهداشتی در استخرها نیز ضروری است، اظهار داشت: رعایت فاصله اجتماعی در کنار استخر ضروری است، استخرهای روباز به دلیل گردش هوا بهتر از استخرهای سرپوشیده‌ بوده و باید جمعیت کمتری در استخر حضور داشته باشند.

این متخصص بیماریهای عفونی تصریح کرد: گندزدایی سطوح مشترک، نصب پوسترهای آموزشی در معرض دید و فاصله گذاری فیزیکی و توجه به تراکم جمعیت در استخرها ضروری است.

مردانی تصریح کرد: انتقال ویروس کرونا از طریق سرفه، عطسه، تخلیه ترشحات بینی و دهان در محیط بوده و این ویروس می تواند در فاصله ۱تا ۲ متری از طریق سرفه یا عطسه منتقل شود، این بیماری از یک طیف ملایم تا شدید با علایمی همچون تب، سرفه، تنگی نفس بروز می کند و و در موارد شدیدتر ممکن است منجربه ذات الریه، نارسایی کلیه و مرگ شود.

وی از مردم خواست پروتکل های بهداشتی را حتی با وجود تزریق واکسن علیه کرونا کاملا رعایت کرده و از خوردن غذا در محیط های عمومی و همچنین خوردن غذاهای آماده تا حد امکان پرهیز و مواد غذایی را به صورت پخته استفاده کنند.

نتایج مطالعات دانشمندان انگلیسی نیز نشان می دهد کلر موجود در آب استخر شنا می‌تواند ویروس عامل کووید-۱۹ را تنها در ۳۰ ثانیه غیرفعال کند، غلظت کلر آزاد ۱.۵ میلی گرم در لیتر و PH بین ۷ تا ۷.۲ باعث کاهش بیش از ۱۰۰۰ برابری آلودگی کروناویروس سندرم حاد تنفسی ۲ در عرض ۳۰ ثانیه می‌شود.

منبع: ایرنا

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید