تزریق قطره چکانی دوز دوم واکسن کرونا با اعمال شاقه/ عصبانیت مردم از آشفتگی در تزریق دوز دوم واکسن کرونا

    کد خبر :820835

پس از یک وقفه نسبتاً طولانی در فرایند تزریق دوز دوم واکسن کرونا برای افراد بالای 70 سال و نیز کادر درمان که بخاطر اشکال در روند ورود واکسن به کشور ایجاد شده بود، در روزهای اخیر خبر رسید که تزریق دوز دوم با سرعت نسبتاً خوب ادامه خواهد یافت؛ وعده ای که بررسی ها نشان می دهد چیزی جز شعار نبوده و یک آشفتگی عجیب در روند تزریق دوز دوم واکسن وجود دارد.

«بازتاب»؛ آرش خداپرست-  پس از اتمام فاز اول واکسیناسیون کرونا در کادر درمان و برخی گروه‌های پرخطر، در فاز دوم واکسیناسیون، تزریق واکسن کرونا به سالمندان بالای ۷۰ سال آغاز شده بود که به دلیل تأخیر در تأمین واکسن، بسیاری از سالمندان بالای ۷۰ سال موفق به دریافت دوز دوم واکسن کرونا نشده بودند.

هم‌اکنون و با ورود محموله جدید واکسن وارداتی به کشور، وزارت بهداشت اعلام کرد که واکسیناسیون افراد بالای ۷۰ سال تکمیل خواهد شد.

همچنین به گفته سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا به دلیل صدور مجوز مصرف اورژانسی واکسن کوو ایران برکت، با تولید انبوه این واکسن در تیرماه، واکسیناسیون عمومی با این واکسن ایرانی کرونا نیز آغاز خواهد شد.

اکنون و در شرایطی که خبر واردات محموله جدید واکسن کرونا به کشور رسانه ای شده است، جمع زیادی از سالمندان کشورمان با امید دریافت دوز دوم واکسن روانه مراکز بهداشتی شدند اما در این روند نه تنها موفق به دریافت واکسن نشدند بلکه با حواشی و برخوردهای ناشایستی رو به رو شدند.

فرزند یکی از پدران و مادران سالمند که امروز برای دریافت دوز دوم واکسن پدر و مادرش آنها را در مرکز بهداشت نزدیک خانه هنرمندان تهران همراهی می کرد در مورد حواشی پیش آمده برای خود و پدر و مادرش به «بازتاب»، گفت: به ما اطلاع داده بودند که در مرکز بهداشت پارک هنرمندان ساعت 12 شب برای تزریق واکسن ثبت نام انجام می شود و هرچه افراد زودتر ثبت نام کنند فردای آن روز سریعتر واکسن خود را دریافت می کنند.

این شهروند تهرانی افزود: یکی از دوستان برای پدر و مادر بنده ساعت 4 صبح امروز در مرکز بهداشت پارک هنرمندان ثبت نام انجام داد و ما صبح زود برای واکسیناسیون دوز دوم به این مرکز مراجعه کردیم، ولی تعداد جمعیت منتظر واکسن بسیار زیاد بود.

وی ادامه داد: به همین دلیل مسئولان مرکز بهداشت وقتی موج جمعیت را مشاهده کردند، رویه تزریق را تغییر دادند و گفتند تنها به کسانی که کارت واکسن همراهشان است واکسن تزریق خواهند کرد، این یعنی کسانی که ساعت ها در صف بودند باید بدون نتیجه به خانه هایشان بر می گشتند.

او افزود: این تصمیم مسئولان سبب شد تا جمعیت عصبانی شوند و به سمت مرکز بهداشت حمله کرده و اقدام به شکستن شیشه های مرکز بهداشت کنند و با زور در را باز کرده و وارد مرکز بهداشت شوند.

وی در مورد این سئوال که آیا پدر و مادر شما موفق به دریافت دوز دوم واکسن شدند یا خیر نیز گفت: پدر و مادر من هم نتوانستند واکسن دریافت کنند و در نهایت قرار شد شماره تماس ما توسط مسئولان مرکز نوشته شود تا اگر واکسن موجود بود روز شنبه با ما تماس بگیرند تا دوباره مراجعه کنیم.

وی با اشاره به اینکه فرایند تزریق دوز دوم واکسن کرونا به سالمندان به شدت آشفته و بی برنامه در جریان است، افزود اینکه مسئولین می گویند منتظر پیامک باشید حرف درستی نیست. اگر واقعاً این حرف درست است پس چرا مراکز بهداشت اقدام به ثبت نام کاغذی می کنند و می گویند با شما تماس می گیریم؟ چرا آنها نیز نمی گویند منتظر پیامک وزارت بهداشت باشید؟

این گفته ها و شرایط مورد اشاره که از نظر شما گذشت در حالی است که مسئولان وزارت بهداشت اصرار دارند که سالمندانی که موعد دوز دوم واکسن کرونای آنها فرا رسیده بدون اطلاع و فراخوان پیامکی به مراکز بهداشت مراجعه نکنند و باعث ازدحام جمعیت نشوند.

با این تفاسیر باید منتظر ماند و دید چه زمانی این روند آشفته و خطرناک توسط مسئولان مربوطه متوقف خواهد شد و عمل آنها درست با شعارهایشان منطبق خواهد شد؟

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید