کلاهبردار 13 ساله اطلاعات 200 هزار حساب بانکی را سرقت کرد

  • حوادث
  • یکشنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۱ ۱۸:۱۴
    کد خبر :954472
کلاه بردار 13 ساله اینترنتی

 عباسعلی محمدیان اظهار داشت: در پی ارجاع چندین فقره پرونده ‌کلاهبرداری اینترنتی و برداشت غیرمجاز از حساب شهروندان به وسیله لینک های آلوده پیامک های ابلاغ قضائی ، بررسی موضوع به ‌صورت ویژه در دستور کارشناسان پلیس فتا استان قرار گرفت.‌

وی افزود: ماموران پس از بررسی های تخصصی تجهیزات الکترونیک مالباختگان، متوجه شدند که این افراد ضمن اینکه از طریق پیامک ‌های کلاهبرداری ابلاغ قضائی به درگاه های جعلی منتقل شده و حسابشان خالی شده ، از طریق بدافزارهای نصب شده در تلفن همراه آن ‌ها نیز تعداد قابل توجهی پیامک قضائی به سایر شهروندان نیز ارسال شده است.

‌فرمانده انتظامی استان البرز خاطرنشان کرد: ماموران با انجام تحقیقات تخصصی و به کارگیری اقدامات فنی و اطلاعاتی، کلاهبردار ‌‌۱۳ ساله این پرونده را شناسایی و با شناسایی مخفیگاه او در شهر نظرآباد، با هماهنگی مقام قضائی نامبرده را دستگیر کردند.

محمدیان با اشاره کشف تجهیزات الکترونیک مورد استفاده در کلاهبرداری متهم از مخفیگاهش، اضافه کرد: در تحقیقات ‌تکمیلی مشخص شد که کلاهبردار حرفه ای ۱۳ ساله اطلاعات حساب بیش از ۲۳۴ هزار حساب بانکی را سرقت کرده و تاکنون ۳ هزارو ‌‌۴۳۳ شاکی از سراسر کشور در خصوص این پرونده شناسایی شده اند، وی گفت: ارزش کلاهبرداری صورت گرفته توسط این متهم حدود ۱۰ میلیارد ریال برآورد شده است

1
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد
  1. ایرانی گفت:

    گول نخورید ببینید که پشت قضیه کی هست. کی کار را انجام داده انداخته گردن یک بچه ۱۳ ساله تا از زیرش در بره. ممکنه این بچه حتی اعتراف بکنه و اعلام کنه چطوری این کار رو کرده ولی مطمن باش ادم های دیگر پشت قضیه هستند.

دیدگاهتان را بنویسید