کفش طبی چیست و چه سنی برای تهیه این نوع کفش‌ها مناسب است؟

    کد خبر :1052684

درواقع کفش‌های طبی کفش‌هایی هستند که زیر نظر مهندسین ارتوپدی و در کارگاه‌های مخصوص ساخته می‌شوند. افرادی که به علت‌های متفاوت، دچار ناهنجاری‌های مختلف شده‌اند، اگر به پزشک مراجعه کنند، یکی از تجویزهای پزشک می‌تواند استفاده از کفش‌های طبی باشد، چراکه این نوع کفش‌ها می‌توانند این ناهنجاری‌های ایجاد شده را بهبود ببخشند.

البته باید در انتخاب کفش طبی دقت لازم را داشته باشید و بهتر است حتما از نام تجاری محصول مطمئن شوید، چراکه بعضی از فروشندگان برای فروش بیشتر، روی محصولات خود نام طبی می‌گذارند، اما در این میان کفش‌هایی هم هستند که به علت اینکه ساختار طبیعی پای سالم را رعایت کرده‌اند، می‌توان روی آن‌ها اسم طبی را گذاشت، ولی این کفش‌‌ها فقط برای افرادی که سالم هستند کاربرد خواهد داشت، اما افراد دارای ناهنجاری‌های مختلف، باید حتما از کفش‌های طبی استفاده کنند.

اگر شما هم به دنبال خرید کفش طبی هستید و به دنبال مرکزی معتبر می‌گردید، ما به شما سایت کفش طبی را پیشنهاد می‌کنیم، شما می‌توانید با وارد شدن به سایت آنان به نشانی kafshtebi.com انواع کفش‌های طبی موجود را مشاهده کرده و درنهایت به دلخواه انتخاب کنید.

 

 

نحوه ساخت کفی‌های طبی

درواقع کفی‌های طبی بهتر است توسط پزشک تجویز شوند، به خصوص برای افرادی که دارای ناهنجاری‌های مختلف پا هستند، چراکه استفاده از یک کفی طبی مناسب می‌تواند تا حد زیادی ناهنجاری را برطرف کند. در مراکز توانبخشی معتبر، با توجه به معاینه بالینی و لمس کف پا و همچنین مشاهده نحوه راه رفتن افراد، کفی طبی مناسب برای افراد تجویز می‌شود.

در نهایت با استفاده از دستگاه‌های اندازه گیری، نیرو و فشار کف پا را، در حالتی که فرد حرکت می‌کند و یا ایستاده است، بررسی می‌کنند. بعد از تمامی مراحل صورت گرفته و با توجه به اطلاعات بدست آمده، کفش‌های طبی توسط متخصصین این حوزه برای بیماران ساخته می‌شود.

اگر شما هم به دنبال خرید از مرکزی معتبر هستید، ما به شما سایت کفش طبی را پیشنهاد می‌کنیم، که شما می‌توانید با وارد شدن به سایت از طریق قسمت تماس با ما، با مشاورین سایت تماس گرفته و از آنان راهنمایی‌‌های لازم را جهت سفارش کفش طبی مناسب بگیرید.

کفی‌های طبی و کفش‌های طبی چه تاثیری در دفورمیتی‌ها دارند؟

درواقع دفورمیتی یا همان بدشکلی‌هایی که در ناحیه پا‌ها ایجاد می‌شوند، می‌توانند دلایل مختلفی داشته باشند. برای مثال انواعی از این بدشکلی‌ها، می‌توانند در اثر حوادث حاصل شوند و بعضی دیگر، در اثر دچار شدن به بیماری‌های مختلف، برای افراد بوجود می‌آیند. به طور کلی، دفورمیتی‌ها را باید جدی گرفت، چراکه می‌تواند مشکلات زیادی در راه رفتن افراد ایجاد کنند، اما با استفاده از کفش‌های طبی و همچنین کفی‌های طبی می‌توان تا حد زیادی نیز، این ناهنجاری را اصلاح و حتی درمان کرد.

سن مناسب برای تهیه کفش‌های طبی

خیلی از افراد به علت اینکه از کفش‌های نامناسب آن هم از سنین پایین استفاده کرده‌اند، دچار مشکلاتی مختلفی در ناحیه پا و حتی کمر هستند، شایع‌ترین مشکلی که بسیاری از افراد درگیر آن هستند، کمردرد و وارد و حتی زانو درد است. ساده ترین راهکار که افراد می‌توانند با انجام آن، تا حدی از درد خود بکاهند، استفاده از کفش‌های مناسب است. در این میان کفش‌هایی طبی مناسب‌ترین گزینه است.

پس می‌توان بیان کرد، استفاده از کفش‌های طبی و استاندارد، سن و سال نمی‌شناسد و بهتر است، از همان سنین پایین کودکی از کفش‌های استاندارد و طبی استفاده کرد. البته در مواردی نیز افراد به ناهنجاری‌های مختلف، مانند صافی کف پا دچار هستند که حتما باید به پزشک متخصص مراجعه کنند تا پزشک با معاینه، کفی مخصوصی برای آنان تجویز کند. همچنین باید بیان کنیم خیلی از ناهنجاری‌ها می‌توانند با استفاده از کفش‌های طبی و کفی‌های استاندارد رفع شوند. برای مثال اگر شما به ناهنجاری‌های مختلفی مانند کف پای صاف، پای طاقدیسی، انحراف پاشنه و انحراف زانو‌‌ها دچار هستید، می‌توانید به راحتی آن‌ها را با استفاده از کفش طبی و کفی مخصوص برطرف کنید.

آیا در هر نوع کفشی می‌توان از کفی‌های طبی استفاده کرد؟

برای آنکه شما بتوانید از کفی طبی در کفش‌های خود استفاده کنید، باید کفش‌ شما ویژگی‌های خاصی داشته باشد، یا به عبارتی نمی‌توان از کفی‌های طبی، برای انواع کفش‌‌ها بهره برد، زیرا امروزه اکثر تولید کنندگان کفش دنبال مد و و جنس‌های ارزان هستند، به همین علت کفش‌های تولید شده استاندارد نبوده و اصول پزشکی در تولید آن‌ها رعایت نشده، به همین دلیل کفش فضای مناسبی برای قرارگیری انگشتان پا ندارد. علاوه بر این اگر در مدت طولانی از کفش‌های غیراستاندارد استفاده کنید، ممکن است در آینده به مشکلات مختلف مانند خار پاشنه و یا دیگر موارد دچار شوید.

چگونه می‌توان از کفش‌های طبی مراقبت کرد؟

امروزه به علت اینکه، قیمت مواد اولیه‌ای که در ساخت و تولید کفش‌های طبی استفاده می‌شود، افزایش یافته است، شاهد افزایش قیمت روز افزون این کفش‌ها هستیم، پس اگر کفش طبی تهیه کرده‌اید یا قصد تهیه یه جفت از آن‌ها را دارید، بهتر است مراقبت‌های لازم را از آن‌ها بکنید، تا بتوانید از آن‌ها برای طولانی مدت استفاده کنید. درواقع در این قسمت قصد داریم نکات ساده و کاربردی برای مراقبت از کفش‌های طبی را برایتان بیان کنیم، برای آگاهی از این نکات با ما همراه باشید.

♦ اولین نکته برای مراقبت از کفش‌های طبی و همچنین انواع دیگر کفش‌ها که دارای رویه چرمی هستند، آن است که حداقل هفته‌ای دو بار آن‌ها را واکس بزنید. البته بهتر است حتما از واکس‌های مرغوب استفاده کنید.

♦ از آنجایی که برای ساخت کفش‌های طبی از چرم و مواد طبیعی استفاده می‌کنند، حواستان باشد که هرگز آن‌ها را شست و شو ندهید.

♦ اگر از مدل ساق بلند و بندی کفش‌های طبی استفاده می‌کنید، بهتر است بندها را بیشتر باز کنید تا بتوانید راحت‌تر آن‌ها را بپوشید یا درآوردید.

♦ اگر به صورت مکرر از کفش‌های خود استفاده کنید، خواهید دید که زیره‌ی آن به علت ساییدگی، تغییر حالت می‌دهد. این تغییر حالت، اثر اصلاحی و درمانی آن را از بین می‌برد و حتی امکان دارد، وضعیت پای شما را بدتر کند. پس بهتر است هر سه ماه یک بار، به مرکزی که کفش را خریداری کرده‌اید، جهت اصلاح آن مراجعه کنید. به همین علت توصیه می‌شود حتما کفش‌ طبی خود را از مرکزی معتبر خریداری کنید.

جمع بندی

در این مقاله تلاش کردیم در ارتباط با کفش طبی توضیحاتی را برایتان بیان کنیم. در آخر امیدواریم تمام آنچه بیان کردیم برایتان مفید بوده و از آن استفاده کرده باشید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید