کشورهای عضو اوپک‌پلاس تولید نفت را افزایش می دهند

    کد خبر :311461

روسیه دو سوم تولید نفت را بازمی‌گرداند.

به گزارش بازتاب به نقل از ایسنا؛ در پایان سال ۲۰۱۶ میلادی کشورهای تولیدکننده نفت توافق کردند تا تولید خود را با ۱.۸میلیون بشکه در روز از جمله روسیه با ۳۰۰ هزار بشکه در روز کاهش دهند.

این معامله از ابتدای سال ۲۰۱۷ میلادی به اجرا گذاشته شد و اخیرا با دو بار تمدید نیز تاپایان ۲۰۱۸ میلادی در نظر گرفته شده بود.

اما به تدریج مشخص شد که در بازار نفتی وجود ندارد، ونزوئلا با بحران شدید اقتصادی روبرو است و سرمایه‌گذاری در صنعت نفت این کشور کاهش یافته است.

به گفته کارشناسان، افزایش تولید در واقع جبران خسارت برای کاهش تولید نفت ایران به دلیل بازگشت تحریم ها و وضعیت کنونی ونزئلا است که به تدریج از جمع تولیدکنندگان خارج می‌شوند.

بازار جهانی نفت نیازی به شوک ندارد و یک میلیون بشکه در روز به آسانی توسط افزایش تقاضا در بازار نفت جذب می‌شود.

همچنین کارشناسان هشدار داده اند که اگر کشورهای اوپک و روسیه تولید خود را افزایش ندهند بازار نفت جهانی در نیمه دوم سال ۲۰۱۸ میلادی با کسری بودجه مواجه خواهد شد.

وزیر انرژی عربستان هم معتقد است که این میزان در حدود ۱.۶ تا ۱.۸ میلیون بشکه در روز است.

از سوی دیگر الکساندر نواک وزیر انرژی روسیه گفت: افزایش تولید نفت تاثیر مثبتی بر روی شرکتهای نفتی ما و بودجه دولت می گذارد.

وی افزود: افزایش صادرات باعث بهبود بودجه اقتصادی روسیه می شود ،حتی با کاهش قیمت طلای سیاه ،درآمد حاصل از رشد فروش به ما کمک می کند تا افزایش درآمد داشته باشم.

این مقام روس تاکید کرد: کاهش قیمت نفت در بازارهای جهانی باعث کاهش قیمت بنزین در روسیه می شود که خواسته مصرف کنندگان در این کشور است.

قیمت بنزین در بازار روسیه بر اساس قیمت جهانی نفت توسط شرکت های نفتی بصورت لحظه ای تعیین می‌شود.

همچنین کارشناسان اقتصادی روسیه معتقدند مسکو نیازی برای پیوستن به هیچ کارتل بین المللی نفتی ندارد، این کشور در حال حاضر از هماهنگی با اوپک بهره مند است و هیچ دلیلی وجود ندارد که زیر بار تعهدات اضافی برود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید