کشف ۸ کیلو قارچ توهم زا در پایتخت

    کد خبر :1054228
کشف ۸ کیلو قارچ توهم زا در پایتخت

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر پایتخت از دستگیری متهمی که در فضای مجازی نسبت به تبلیغ و فروش قارچ‌های توهم زا می‌پرداخت خبر داد.

سرهنگ حسین باباپور رئیس مبارزه با مواد مخدر پایتخت گفت: در پی کسب خبری مبنی بر تبلیغ و توزیع قارچ سمی توسط فردی در فضای مجازی رسیدگی به موضوع به سرعت در دستور کار مأموران دایره فتا پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ قرار گرفت.

وی ادامه داد: با رصد شبانه روزی دامنه فعالیت متهم مشخص شد و متهم که در یکی از شبکه‌های اجتماعی به تبلیغ و فروش قارچ‌های سمی توهم‌زای روان‌گردان موسوم به «مجیک ماشروم» می‌پرداخت شناسایی شد.

سرهنگ باباپور به شناسایی مخفیگاه متهم در محدوده شرق تهران اشاره کرد و گفت: مأموران این پلیس با هماهنگی‌های قضائی متهم را در مخفیگاهش دستگیر و در بررسی‌های بیشتر از این مکان ۸ کیلو و ۳۵۰ گرم قارچ توهم‌زای روان‌گردان (مجیک ماشروم) کشف کردند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران با تاکید بر ضرورت رصد برخط اقدامات مجرمانه قاچاقچیان مواد مخدر در فضای مجازی، به ارتقا اشراف اطلاعاتی پلیس در این حوزه اشاره کرد و اظهار داشت: برخورد با فروشندگان مواد مخدر و نیز اشاعه دهندگان مظاهر اعتیاد در فضای مجازی، به مانند فضای حقیقی یکی از دغدغه‌های اصلی پلیس مبارزه با مواد مخدر است؛ بدون شک، پایش لحظه به لحظه صفحات مجازی و برخورد قاطع با توزیع کنندگان مواد مخدر و نیز بر هم زنندگان امنیت در فضای مجازی، به عنوان یک مأموریت اولویت دار با جدیت در دستور کار پلیس مبارزه با مواد مخدر است.

سرهنگ باباپور خاطرنشان کرد: قارچ سمی مجیک ماشروم با نام فارسی قارچ جادویی از خانواده مواد مخدر توهم‌زا است و از جمله عوارض مصرف این ماده مخدر خطرناک، می‌توان به وحشت زدگی، اختلالات عصبی و روان پریشی، توهم بصری و شنیداری، اضطراب، بی قراری و شک و سو ظن اشاره کرد.

وی گفت: مواد مخدر ریشه اخلاق را در جامعه خشکانده و موجب تزلزل خانواده‌ها خواهد شد که برای ریشه کن کردن این معضل اجتماعی همکاری آحاد جامعه با پلیس در مبارزه با این بلای خانمانسوز الزامی است.

به گزارش مهر، رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران با اشاره به اینکه قاچاقچیان مواد مخدر همواره با مقاصد سودجویانه سعی در فروپاشی خانواده‌ها و گمراه کردن جوانان و نوجوانان را دارند، از مردم خواست: ضمن مراقبت صحیح از فرزندان خود در مبارزه با سوداگران مرگ و عاملان افیونی با پلیس همکاری کرده و در صورت مواجهه با موارد مشکوک و مظنون در فضای مجازی، مراتب را بدون فوت وقت از طریق شماره تماس ۱۱۰ و ۶۳۹۸۴۶۱۸ به پلیس اطلاع دهند و یا با مراجعه به دایره فتا پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ واقع در خیابان وحدت اسلامی، بعد از چهارراه مولوی جنب پلیس آگاهی تهران بزرگ گزارشات خود را با کارشناسان ما در میان بگذارند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید