کشف کهکشان شبح در فاصله ۱۳۰ هزار سال نوری راه شیری

    کد خبر :417156

گروهی از محققان بین المللی کهکشان شبحی کشف کرده اند که ۱۰ هزار بار کم نور تر از قمرهای کهکشان راه شیری است. این کهکشان در فاصله ۱۳۰ هزار سال نوری راه شیری قرار دارد.

به گزارش بازتاب به نقل از فیز، ستاره شناسان یک کهکشان بسیار کم نور کشف کرده اند که پشت دیسک کهکشان راه شیری مخفی بوده است.

این شی آسمانی که Antila۲ نام گرفته ۱۰ هزار بار کم نورتر از قمرهای کهکشان راه شیری است و یک کهکشان کوتوله به حساب می آید.

گروهی از محققان بین المللی با بررسی اطلاعات ماهواره Gaia این کهکشان را کشف کردندANtila۲ کهکشان کوتوله ای است که درفاصله ۱۳۰ هزار سال نوری کهکشان راه شیری قرارد دارد.

گابریل تورالبا، محقق ارشد این پژوهش می گوید: این یک کهکشان شبح است. اشیای آسمانی به کم نوری این کهکشان قبلا مشاهده نشده اند. کشف ما تنها با توجه به کیفیت داده Gaia امکان پذیر شد.

این کهکشان در انبوه اطلاعات ماموریت سرشماری کهکشانی گایا پنهان شده بود. ماموریت مذکور نقشه حدود ۱.۷ میلیارد ستاره در کهکشان راه شیری و ورای آن را فراهم کرده است. از آنجایی که کهکشان های کوتوله یکی از قدیمی ترین ساختارهای جهان به شمار می آیند، معمولا با بررسی ستارگان باستانی مشابه می توان آنها را کشف کرد.

در این تحقیق پژوهشگرانی از تایوان، ایالات متحده، استرالیا، آلمان و انگلیس شرکت کردند.

وجود این کهکشان با اندازه گیری طیف ستارگان آن تایید شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید