سرهنگ علیرضا شائینی فرمانده انتظامی شهرستان شاهرود 17آبان بااعلام این خبر اظهار کرد: با وقوع سرقت های سریالی عتیقه جات از شهروندان شاهرودی موضوع رسیدگی به پرونده در دستور کار تیمی زبده از ماموران کلانتری ۱۲ بسیج قرار گرفت.

 وی افزود: ماموران در نخستین گام راهی صحنه های وقوع جرم شدند و با روش های علمی پی بردند، سارق یا سارقان با توجه به اطمینان از خالی بودن منازل، اقدام به سرقت اموال و عتیقه جات کردند.

سرهنگ شائینی گفت: پلیس با بهره گیری از شیوه های کشف نوین جرم و اقدامات اطلاعاتی مخفیگاه سارقان سابقه دار را در جنوب شاهرود شناسایی و در یک عملیات منسجم موفق به دستگیری آن ها شدند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: ماموران در بررسی از خانه متهمان، وسایل عتیقه به ارزش ۵۰۰ میلیون ریال کشف و توقیف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان شاهرود ادامه داد: متهمان دو نفر مرد ۲۵ و ۳۵ ساله سابقه دار و معتاد بوده و در تحقیقات ابتدایی به سرقت از خانه های شهروندان با همدستی یکدیگر اعتراف کردند.

 شائینی خاطرنشان کرد: با صدور قرار قانونی از سوی مرجع قضائی، متهمان برای کشف جرایم احتمالی و شناسایی سایر شکات در اختیار مقام قضایی قرار گرفتند.

کشف ۳ تن چوب تاغ قاچاق در شاهرود

فرمانده انتظامی شاهرود همچنین از کشف ۳تن و ۳۰۰ کیلو گرم چوب تاغ قاچاق توسط ماموران انتظامی ایستگاه شهید نوری این شهرستان خبر داد.

سرهنگ شائینی افزود: ماموران انتظامی ایستگاه بازرسی شهید نوری ، در حین اجرای طرح برخورد و مقابله با تخریب و قاچاق چوب درختچه های تاغ در سطح حوزه ، به یک دستگاه خودروی کامیونت حمل چوب مشکوک و نسبت به توقف آن اقدام کردند.

 وی افزود: ماموران پس از بازرسی خودرو، بیش از ۳ تن و ۳۰۰ کیلو گرم چوب تاغ قاچاق را کشف و ضبط کردند.

فرمانده انتظامی شاهرود تصریح کرد: در این زمینه پرونده تشکیل و متهم تحویل مراجع قضایی شد.