کشف بیش از 16 تن مواد مخدر در پایتخت

  • حوادث
  • دوشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۸ ۱۲:۳۱
    کد خبر :657152
کشف بیش از 16 تن مواد مخدر در پایتخت

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ از کشف 16 هزار و 734 کیلوگرم مواد مخدر از ابتدای سال جاری تاکنون در پایتخت خبر داد.

 

سرهنگ محمد بخشنده در اجرای طرح برخورد با موادفروشان، معتادان متجاهر و کشف مواد مخدر گفت: سال گذشته در هدفگذاری‌هایی که برای پلیس مبارزه با مواد مخدر داشتیم بنا شد تا میزان کشفیات ما 20 درصد افزایش پیدا کند اما خوشبختانه با اقدامات انجام شده میزان کشفیات ما در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته 46 درصد رشد داشته است بطوری که از ابتدای امسال تاکنون 16 هزار و 734 کیلوگرم انواع مواد مخدر در سطح شهر تهران و محورهای منتهی به تهران کشف و ضبط شده است.

 

وی با بیان اینکه 50 باند نیز در این مدت منهدم شده است، اظهار کرد: این باندها در سطح شهر و 14 محور منهدم شده و در جریان آن 387 قاچاقچی حرفه‌ای و سابقه دار نیز که برخی از آنها به صورت شبکه‌ای کار می‌کردند شناسایی و دستگیر شدند.

 

به گفته رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ، آمار متلاشی کردن باندهای مواد مخدر در پایتخت نسبت به سال گذشته 10 درصد افزایش داشته است.

 

سرهنگ بخشنده با اشاره به تمرکز پلیس بر انجام اقدامات اطلاعاتی و جلوگیری از ورود مواد مخدر به تهران نیز گفت: در همین راستا نیز بیش از پنج تن انواع مواد مخدر را در محورهای منتهی به پایتخت کشف کرده‌ایم.

 

وی با بیان اینکه 2579 خودرو، موتورسیکلت و کامیونت متعلق به قاچاقچیان مواد مخدر کشف و ضبط شده است گفت:‌ این آمار نیز رشد پنج درصدی داشته است.

 

سرهنگ بخشنده در مورد شناسایی خرده فروشان مواد مخدر نیز گفت: 22 هزار و 244 خرده فروش مواد مخدر در پایتخت شناسایی و دستگیر شده‌اند که در مقایسه با مدت مشابه پارسال 25 درصد افزایش داشته است.

 

وی درباره اینکه چند درصد از این افراد سابقه دار بودند، گفت: اکثر خرده فروشان مواد مخدر سابقه دار هستند. برخی از این افراد با توجه به اینکه مواد کمی همراهشان است تعلیق می‌خورند اما دوباره به سمت این کار رفته و دوباره دستگیر می‌شوند.

 

کشف 1200 کیلوگرم مواد مخدر در هفته گذشته

 

به گزارش ایسنا، رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ همچنین با اشاره به اقدامات این پلیس در هفته گذشته اظهار کرد: در هفته‌ای که گذشت همکاران من در پلیس مواد مخدر یک تن و 200 کیلوگرم انواع مواد را کشف و ضبط کردند. همچنین موفق به انهدام چهار باند شده و 17 قاچاقچی را نیز دستگیر کردند.

 

وی با بیان اینکه از مجموع دستگیرشدگان 80 دستگاه خودرو و موتورسیکلت کشف شد، گفت: این عملیات‌ها با حدود 85 درصد کار اطلاعاتی انجام شده است.

 

سرهنگ بخشنده این را هم گفت که طی این مدت 600 خرده فروش مواد مخدر دستگیر و 1200 معتاد متجاهر نیز جمع‌آوری شدند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید