لغو برگزاری «دریای سرخ»؛

«کرونا» اولین جشنواره سینمایی عربستان را هم تعطیل کرد

    کد خبر :693723

برای جلوگیری از گسترش ویروس «کرونا» دست‌اندرکاران جشنواره فیلم «دریای سرخ» که به‌عنوان نخستین جشنواره سینمایی عربستان قرار بود امسال برگزار شود، آن را به تعویق انداختند.

برگزارکنندگان جشنواره بین‌المللی فیلم «دریای سرخ» دیروز اعلام کردند مجبور شدند تصمیمی سخت بگیرند و برای حفاظت از وضعیت سلامت جهانی که این روزها اهمیت زیادی دارد، اولین دوره این جشنواره را در موعد تعیین شده برگزار نمی‌کنند.

آن‌ها با ارسال ایمیل برای مهمانان جشنواره یادآوری کرده‌اند که مهمترین مساله برایشان امنیت و سلامت مهمانان، کارکنان و مخاطبانشان است.

در این ایمیل آمده است: ما اطمینان داریم که این جشنواره با برنامه‌ریزی مجدد قادر خواهد بود همه آنچه را در ۱۲ ماه اخیر برای عملی شدن آن کار کرده، محقق کند.

نخستین جشنواره سینمایی عربستان قرار بود به ریاست «اولیور استون» برگزار شود و با اکران ویژه فیلم «مالکولم ایکس» میزبان اسپایک لی کارگردان برنده جایزه اسکار نیز باشد.

این جشنواره قرار بود با شعار «تغییر فیلمنامه» کارش را انجام دهد و جوایز یک عمر دستاورد را به کین دونگ-هو از بنیانگذاران جشنواره بین‌المللی فیلم بوسان و دانیلا میشل بنیانگذار و مدیر جشنواره بین‌المللی فیلم مورلیا مکزیک و جک لانگ وزیر سابق فرهنگ فرانسه اهدا کند.

به گزارش مهر ،جشنواره بین‌المللی فیلم «دریای سرخ» بر مبنای برنامه اعلام شده قرار بود از ۱۲ تا ۲۱ مارس (۲۲ اسفند تا ۲ فروردین) در سایت میراث فرهنگی یونسکو در جده برگزار شود که فعلا برگزاری آن به زمان دیگری موکول شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید