کرونای هندی وارد چابهار شد

    کد خبر :812367
کرونای هندی

سازمان بنادر و دریانوردی از قرنطینه سرنشینان یکی از شناورهای سنتی پاکستانی ورودی به بندر چابهار پس از مثبت شدن تست کرونای دو تن از دریانوردان آن خبر داد.

در پی تشدید دستور ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر لزوم کنترل‌های مرزی شرقی، کمیته مقابله با کرونا و پاس کشتی اداره کل بنادر و دریانوردی استان نسبت به افزایش کنترل خدمه کشتی‌های ورودی به بنادر استان اقدام کرده است.

بر این اساس و بنا به اعلام مرکز بهداشت شهرستان چابهار مبنی بر تست مثبت دو نفر خدمه شناور ورودی از پاکستان اقدامات اولیه کنترلی انجام و نسبت به قرنطینه آن اقدام شد.

شناور مذکور با ۱۳ خدمه، از روز ۲۱ اردیبهشت ماه وارد لنگرگاه بندر چابهار شده که پس از اقدامات کنترلی و مثبت اعلام شدن تست دو نفر از خدمه آن، تا تعیین تکلیف توسط مرکز بهداشت شهرستان چابهار بر اساس پروتکل‌های مصوب، اجازه ورود دریافت نکرده و مراحل قرنطینه را به مدت دو هفته طی خواهد کرد.

گفتنی است پیش از این نیز دوشنبه ۲۷ اردیبهشت چنگیز جوادپور مسئول هماهنگی مقابله با کرونا در سازمان بنادر و دریانوردی درباره ورود کرونای برزیلی از طریق کشتی پانامایی در بندر امام خمینی (ره) تصریح کرد: یک فروند کشتی پانامایی از مبدأ آلمان با بار جو همراه با ٢۵ خدمه هندی وارد لنگرگاه بندر امام خمینی (ره) شده است؛ طبق روال معمول، همکاران در وزارت بهداشت، قبل از ورود کشتی به بندر از خدمه این کشتی تست کرونا گرفته‌اند و تست ۴ خدمه مثبت شده است.

وی افزود: در حال حاضر کشتی یاد شده در لنگرگاه در خور موسی متوقف شده و اجازه پهلوگیری به آن داده نشده است.

به گزارش مهر، جوادپور تاکید کرد: این موضوع آنقدر برای سازمان بنادر حائز اهمیت است که تمام جوانب احتمالی را در نظر گرفته و تا پایان زمان قرنطینه اجازه ورود این کشتی به بندر را نمی‌دهد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید