کره‌شمالی موشک بالستیک دوربرد به سمت دریای ژاپن شلیک کرد

    کد خبر :1007743
کره‌شمالی موشک بالستیک دوربرد

رئیس ستاد مشترک ارتش کره‌جنوبی اعلام کرد که کره‌شمالی امروز (چهارشنبه) یک موشک بالستیک به سمت دریای ژاپن شلیک کرد. این نمایش قدرت پس از آن صورت گرفت که پیونگ‌یانگ، آمریکا را به پرواز یک هواپیمای جاسوسی بر فراز منطقه اقتصادی انحصاری خود متهم کرد.

این پرتاب موشکی از سوی توکیو هم تایید شد. طبق گزارش کیودو نیوز، یاسوکازو هامادا، وزیر دفاع ژاپن گفت، این موشک که حدود ساعت ۱۰ صبح به وقت محلی شلیک شد، حدود ساعت ۱۱:۱۵ به وقت محلی در دریای ژاپن که به دریای شرقی هم شناخته می‌شود، سقوط کرد. گارد ساحلی ژاپن به کشتی‌ها نسبت به تردد در محل سقوط بقایای این موشک هشدار داده است.

به گزارش راشا تودی، روز دوشنبه، کیم یو جونگ، مقام ارشد سیاست خارجی پیونگ‌یانگ که خواهر کیم جونگ اون، رهبر این کشور است، وعده پیامدهای «روشن و قاطع» را علیه واشنگتن داد. او گفت که جنگنده‌ها برای دفع یک هواپیمای جنگی آمریکایی که در منطقه اقتصادی کره‌شمالی شناسایی شده بود، به پرواز درآمدند.

براساس گزارش شبکه خبری سی‌ان‌ان، در صورتی که زمان اجرای این شلیک تایید شود، در واقع زمان آن مشابه زمان آزمایش موشک‌های کره‌شمالی در ماه مارس و آوریل سال جاری خواهد بود. هر دوی این موشک‌ها از نوع موشک‌های بالستیک قاره‌پیما (ICBM) بودند، سلاح‌هایی با بردی مناسب برای هدف گرفتن ایالات متحده.

پرتاب امروز پس از آن انجام شد که پیونگ‌یانگ در اوایل این هفته تهدید کرد که هواپیماهای شناسایی ارتش آمریکا را که بر فراز آب‌های مجاور در دریای شرقی پرواز می‌کنند، سرنگون خواهد کرد.

پرتاب موشکی کره‌شمالی در شرایطی انجام شده که یون سوک یول، رئیس‌جمهوری کره‌جنوبی و فومیو کیشیدا، نخست‌وزیر ژاپن برای شرکت در نشست ناتو به ویلنیوس، پایتخت لیتوانی رفته‌اند. قرار است این رهبران امروز در حاشیه نشست ناتو ملاقات داشته باشند.

به گزارش ایسنا، به گفته پیونگ‌یانگ، این پرتاب موشکی پاسخی به مانورهای نظامی مشترک آمریکا و کره‌جنوبی است که آن را تمرین برای انجام تهاجم می‌داند. در همین حال، ایالات متحده، کره‌شمالی را به تشدید خطرناک تنش متهم می‌کند و معتقد است که چنین آزمایش‌های تسلیحاتی براساس قوانین بین‌المللی «غیرقانونی» است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید