کرملین درپی حفاظت از کشتی های روسی در دریای آزوف است

    کد خبر :420525

سخنگوی رئیس جمهوری روسیه در پی توقیف 15 کشتی توسط اوکراین در دریای آزوف اعلام کرد که کرملین تدابیر جدیدی برای حفاظت از کشتی ها و دریانوردان روسی در این دریا اتخاذ خواهد کرد.

«دمیتری پسکوف» در پاسخ به این پرسش که آیا روسیه تدابیری برای حفاظت از دریانوردان روسی در دریای آزوف دارد یا خیر؟، گفت: قطعا وضعیت به طور دقیق بررسی خواهد شد و مطابق با اصول و قوانین بین المللی، تدابیر و اقدامات لازم در راستای حفاظت از منافع دریانوردان روسی و همچنین شهروندان روسیه اعمال خواهد شد.
وی افزود: اقدامات کنترلی و بازرسی کشتی های اوکراینی توسط مرزبانان روسی در دریای آزوف در چارچوب قوانین بین المللی دریانوردی صورت می گیرد.
گفتنی است دفتر مطبوعاتی سازمان مرزبانی اوکراین روز جمعه از توقیف 15 کشتی در بنادر این کشور به خاطر سفر به کریمه خبر داد.
دفتر مطبوعاتی سازمان مرزبانی اوکراین اعلام کرد: نیروهای این کشور 15 کشتی را به خاطر «ورود غیرقانونی به بنادر کریمه اشغال شده» توقیف کردند.
در گزارش دفتر مطبوعاتی سازمان مرزبانی اوکراین آمده است: تعدادی از این کشتی ها به طور قطعی توقیف شدند و مراحل قانونی بررسی وضعیت شمار باقیمانده در حال انجام است.
براساس گزارش ها، این کشتی ها در بنادر ‘بردیانسک’ و ‘ ماریوپول’ توقیف شده اند و هنوز معلوم نیست که چه تعداد از کشتی های توقیف شده روسی هستند.
به گزارش ایرنا، اختلافات روسیه و اوکراین که با یکدیگر پیوندهای تاریخی و مذهبی بی پایانی دارند از سال 2014 و پس از وقوع تغییرات در کی یف که اوکراین از آن به عنوان «انقلاب» و روس ها «کودتا» یاد می کنند، آغاز شده است.
مردم شرق اوکراین و شبه جزیره کریمه پس از این اتفاق، دست به مخالفت با دولت مرکزی در کی یف زدند.
با توجه به حضور نظامی روسیه در کریمه، روسیه امنیت برگزاری همه پرسی در شبه جزیره کریمه را فراهم کرد و مردم این منطقه که اکثر آنان را روس زبانان متمایل به مسکو تشکیل می دادند رای به استقلال از اوکراین و سپس درخواست پیوستن به روسیه دادند که با موافقت پوتین جنبه اجرایی پیدا کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید