کراس اور برقی جیلی ژئومتری C برای بازار چین رونمایی شد

  • خودرو
  • پنجشنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۹ ۱۳:۵۵
    کد خبر :720035

سال گذشته جیلی برند تجاری جدید سازنده‌ی خودروی الکتریکی خود را با نام «Geometry» در چین راه‌اندازی کرد که اولین محصول این برند، سدان Geometry A بود. اکنون پس از گذشت یک‌سال، دومین محصول برند جدید جیلی با عنوان کراس‌اور Geometry C رونمایی شده است. شاید فکر کنید این محصول کاملا جدید دقیقاً مانند خودروی برقی ژئومتری A است، اما واقعاً این‌گونه نیست.

طبق گزارش رسانه‌های چینی، خودروی ژئومتری C مبتنی بر مدل بنزینی جیلی امگرند GS است؛ هرچند که از طراحی کاملا جدیدی در جلو و عقب برای مطابقت با ظاهر ژئومتری A استفاده می‌کند. این خودرو همچنین از دسته‌های در آسان‌بازشو و تغییرات جدیدی در ستون C بهره می‌برد که منجر به طراحی سقف شناور می‌شود.

کراس‌اور کامپکت ژئومتری ۴،۴۳۲ میلی‌متر طول، ۱،۸۳۳ میلی‌متر عرض، ۱،۵۶۰ میلی‌متر ارتفاع و فاصله محوری ۲۷۰۰ میلی‌متری دارد. همین مسئله باعث می‌شود تا ابعاد آن به اندازه‌ی نیسان لیف باشد که یکی از اصلی‌ترین رقبای آن در بازار چین به شمار می‌رود. ژئومتری C از موتور الکتریکی منفرد با قدرت ۱۹۷ اسب‌بخار و گشتاور ۳۱۰ نیوتن‌متر بهره می‌برد. این سیستم محرکه، کراس‌اور برقی را قادر می‌سازد تا به حداکثر سرعت محدودشونده‌ی الکترونیکی ۱۵۰ کیلومتربرساعت برسد.

مشتریان می‌توانند از بین دو پکیج باتری انتخاب کنند که به ترتیب ظرفیت پیمایش ۴۰۰ و ۵۵۰ کیلومتر را طبق استاندارد NEDC ارائه می‌دهند. منطقی است که فرض کنید باتری‌های مشابهی با سدان ژئومتری A ارائه می‌شوند؛ این باتری‌ها به ترتیب دارای ظرفیت ۵۱/۹ و ۶۱/۹ کیلووات ساعت هستند.

گروه خودروسازی جیلی اتو، خودروی الکتریکی ژئومتری C را در ماه ژوئیه برای بازار چین عرضه خواهد کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید