کرایسلر تا سال ۲۰۲۸ سه خودروی الکتریکی تولید می‌کند

  • خودرو
  • چهارشنبه ۲۲ دی ۱۴۰۰ ۱۲:۴۷
    کد خبر :878605
کرایسلر تا سال ۲۰۲۸ سه خودروی الکتریکی تولید می‌کند

شرکت خودروسازی کرایسلر اعلام کرده است تا سال ۲۰۲۸ سه خودرو برقی تولید می کند. اکنون این شرکت خودروسازی هیچ خودرو الکتریکی ندارد. رئیس این شرکت خودروسازی، کریس فوئل، نکاتی را در مورد این طرح در نمایشگاه “لوازم الکترونیکی مصرفی” عنوان کرده است.

طبق گفته فوئل، تمام خودرو‌های الکتریکی آینده کرایسلر روی پلتفرم STLA Large سوار خواهند شد. آن‌ها با سایر مدل‌های الکتریکی که از برند‌های استلانتیس تولید می‌شوند، متفاوت خواهند بود.

اولین خودروی الکتریکی کرایسلر نسخه تولیدی کانسپت Airflow است که در نمایشگاه CES امسال به نمایش گذاشته شد. نسخه موجود در نمایندگی‌ها استایلی مشابه با خودروی نمایشی خواهد داشت، اما در برخی مشخصات متفاوت خواهد بود. این برند احتمالاً حتی نام خودرو را تا زمانی که به نمایشگاه‌ها برسد تغییر خواهد داد. اولین خودرو الکتریکی این برند احتمالا در سال ۲۰۲۴ به عنوان محصول سال ۲۵ وارد بازار خواهد شد.

فوئل گفت: پس از نسخه تولیدی Airflow، کرایسلر تا سال ۲۰۲۸ یک یا دو کراس اوور الکتریکی را معرفی خواهد کرد. EV دیگر در راه یک مینی ون با چشم انداز آینده نگرانه است.

به عنوان ایده‌ای در مورد انتظارات از خودرو‌های الکتریکی آینده کرایسلر، استلانتیس، مادر شرکتی این برند، می‌گوید که پلت فرم STLA Large با استفاده از باتری‌هایی با ظرفیت ۱۰۱ تا ۱۱۸ کیلووات ساعت، بردی تا ۸۰۵ کیلومتر دارد. انواع STLA Small، Medium و Frame نیز در راه است.

STLA Large از ماژول‌های محرک الکتریکی استفاده می‌کند که قادر به تولید ۲۰۱ تا ۴۴۳ اسب بخار هستند. هر یک از این بسته‌ها ترکیبی از موتور، گیربکس و اینورتر را ارائه می دهند. هنگام ایجاد یک وسیله نقلیه، مهندسان می‌توانند آن‌ها را برای حرکت در جلو، عقب یا تمام چرخ پیکربندی کنند.

در CES، کرایسلر همچنین سیستم سرگرمی هوشمند STLA SmartCockpit را به نمایش گذاشت. این فناوری در سال ۲۰۲۴ در خودروها نصب می شود که قرار است با همکاری آمازون تولید شود تا مالکان بتوانند آن را به خانه هوشمند الکسا و سیستم‌های امنیتی خود متصل کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید