کدام بازیکنان در راهیابی ایران به جام‌جهانی بیشترین نقش را داشتند

  • ورزشی
  • پنجشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۷ ۱۲:۰۵
    کد خبر :297360

چند روز دیگر به آغاز رقابتهای جام جهانی باقی است و تیم ملی فوتبال کشورمان هم یکی از ۳۲ تیم حاضر در این مسابقات می‌باشد که در گروه دوم قرار دارد.

به گزارش مهر، تیم ملی فوتبال کشورمان دومین تیم صعود کرده به رقابتهای جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه است که در گروه دوم این مسابقات با تیمهای پرتغال، اسپانیا و مراکش هم گروه است. شاگردان کی‌روش در حالی به این مسابقات راه یافتند که فوتبال کشورمان یکی از بی دردسرترین صعودها به جام جهانی را تجربه کرد. ملی پوشان کشورمان در راه رسیدن به این مسابقات ۱۰ بار به میدان رفتند و در حالی صعود خود به این مسابقات را جشن گرفتند که بازی های انتهایی این تیم جنبه تشریفاتی پیدا کرده بود.

* بیشترین تعداد بازی؛
تیم ملی کشورمان در جریان مسابقات انتخابی جمعا ۱۰ بار به میدان رفت و در بین همه بازیکنان تیم ملی که در این مسابقات به کار گرفته شدند، تنها دو بازیکن هستند که در هر ۱۰بازی حضور داشته‌اند. وحید امیری و علیرضا جهانبخش با حضور در هر ۱۰ بازی تیم ملی ایران در مسابقات انتخابی جام جهانی از این حیث بهترین عملکرد را داشتند. سوشا مکانی و مهدی ترابی نیز هر کدام با یک بازی کمترین بازی را در این مسابقات داشتند.

* بیشترین دقایق بازی؛
هرچند جهانبخش و امیری در هر ۱۰ بازی تیم ملی حضور داشتند، اما رکورد بیشترین دقایق بازی در جریان دیدارهای انتخابی جام جهانی در اختیار علیرضا بیرانوند و مرتضی پور علی گنچی است. این دو بازیکن در ۹ بازی به صورت کامل برای تیم ملی بازی کردند و با رکورد ۸۱۰ دقیقه بازی دارای بیشترین دقایق بازی در این مسابقات هستند.

* بهترین گلزنان؛
بهترین گلزن تیم ملی در این مسابقات بی تردید سردار آزمون است. مهاجم ۲۳ ساله تیم ملی ایران با ۹ گل زده در مسابقات انتخابی جام جهانی بیشترین سهم را در گل‌های زده ایران برای رسیدن به جام جهانی داشت. مهدی طارمی نیز بعد از آزمون با ۵ گل زده دومین گلزن برتر تیم ملی ایران در این مسابقات است.

سردار آزمون به ازای هر ۶۳ دقیقه بازی در این مسابقات یک گل برای تیم ملی کشورمان به ثمر رسانده است که از این نظر هم آمار بسیار جالب توجهی را به نام خود ثبت کرده است.

* گلساز ترین بازیکن؛
گلساز ترین بازیکن تیم ملی ایران در راه رسیدن به جام جهانی کریم انصاریفر بود. مهاجم تیم ملی ایران در جریان این مسابقات دو بار در نقش گلساز ظاهر شد تا با ۲ پاس گل گلساز ترین بازیکن تیم ملی ایران باشد. انصاریفر تنها در ۳ بازی برای تیم ملی ایران به میدان رفت و در مجموع ۱۶۶ دقیقه برای این تیم بازی کرد و با یک گل زده و ۲ پاس گل عملکرد خوبی در تیم ملی ایران داشت.

* مسن ترین بازیکن؛
سید جلال حسینی که در آخرین غربال تیم ملی قبل از ترک ایران از لیست اعزام ها خط خورد و نامش در بین بازیکنان استندبای قرار دارد با ۳۶ سال سن مسن ترین بازیکن تیم ملی ایران بود که در این مسابقات به میدان رفت. بعد از حسینی آندرانیک تیموریان با ۳۵ سال سن دومین و پژمان منتظری با ۳۴ سال سن سومین بازیکن مسن تیم ملی بودند. مسعود شجاعی با ۳۳ به همراه دژآگه، پورغاز و سوشا مکانی با ۳۱ سال سن از بازیکنان مسن تر تیم ملی در این مسابقات بودند.

سعید عزت اللهی نیز با ۲۱ سال سن جوان ترین ملی پوش کشورمان بود که در این مسابقات برای تیم ملی به میدان رفت. عزت اللهی در ۹ بازی از ۱۰ تیم ملی حضور داشت و یکبار هم برای تیم ملی کشورمان در این مسابقات گل زد. این بازیکن در نخستین بازی تیم ملی در جام جهانی محروم است و قطعا مقابل مراکش به میدان نخواهد رفت.

* پاسور ترین بازیکن تیم ملی؛
علی کریمی با متوسط ۲۸ پاس در هر بازی پاسور ترین بازیکن تیم ملی ایران به طور نسبی بود. کریمی از هر ۲۸ پاس ۲۱ پاس سالم به هم بازیانش داد تا با ضریب ۶۶درصد دقت، عملکرد خوبی در این زمینه داشته باشد.

* چشمی دقیق ترین بازیکن؛
هرچند روزبه چشمی تنها دو بار برای تیم ملی در این مسابقات به میدان رفت، اما وی در این دو بازی ۹ بار اقدام به پاس کرد که ۸ پاس او صحیح بود. به این ترتیب چشمی با ۹۴درصد دقت در پاس دقیق ترین بازیکن تیم ملی ایران در راه رسیدن به جام جهانی بود. یک پاس از ۹ پاس روزبه چشمی پاس کلیدی بود.

* مهاجمان خشن تیم ملی؛
ملی پوشان کشورمان در راه رسیدن به جام جهانی ۱۵ کارت زرد و یک کارت قرمز گرفتند. تنها کارت قرمز تیم ملی نصیب سعید عزت اللهی هافبک میانی تیم ملی کشورمان شد. مهدی طارمی و سردار آزمون مهاجمان تیم ملی نیز هر کدام با دریافت ۲ کارت زرد بیشترین سهم را در بین بازیکنان اخطاری داشتند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید