کتاب های پرفروش نشر معارف

    کد خبر :1032586

دفتر نشر معارف وابسته به نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، در سال 1376 تأسیس گردید. و در سال 1379 به صورت رسمی آغاز به کار کرد. این انتشارات تلاش می‌کند از دریچه اسلام ناب به بازخوانی، بررسی، نقد و تولید اندیشه در عرصه‌های مختلف بپردازد؛ از جمله این فعالیت های این نشر می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌توان به چاپ بیش از 1100عنوان کتاب در زمینه دروس معارف اسلامی دانشگاه‌ها، اندیشه‌های امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری، پرسش‌ها و پاسخ‌های دانشجویی، معارف قرآن و اهلبیت(ع)، دین‌پژوهی، اخلاق و عرفان، انقلاب اسلامی و تاریخ معاصر، مسائل جهان اسلام، غربشناسی، شبهات فکری و عقیدتی، مسایل تاریخی و فلسفی، علوم انسانی، مسایل تربیتی، زن، خانواده و نقد فمینیسم و… اشاره کرد. نشر معارف مدتی است که در حوزه ادبیات داستانی نیز ورود کرده است و توانسته در این مسیر نیز آثار فاخر و به خصوصی را به بازار کتاب عرضه کند.

این انتشارات با عرضه اختصاصی آثار خود در مجموعه فروشگاهی پاتوق کتاب در سراسر کشور و نیز برگزاری چندین دوره مسابقات کتابخوانی «پویش روشنا» در سطح ملی، توانسته است گام‏های مفید و مؤثری در توزیع و ترویج کتابخوانی در کشور بردارد.

در ادامه این مطلب سعی داریم آثار پر فروش دفتر نشر معارف را معرفی کرده و به نقد و بررسی آن ها بپردازیم؛ با ما همراه باشید.

کتاب ستاره ها چیدنی نیستند

کتاب «ستاره‌ها چیدنی نیستند» به قلم محمد علی حبیب اللهیان یکی از آثار نشر معارف است که در موضوع پوشش و حجاب به بازار عرضه شده است و یکی از پرفروش ترین آثار این نشر در سی و چهارمین نمایشگاه کتاب تهران بوده است.

این کتاب که در فصل نگاشته شده پیرامون زندگی دختری آمریکایی به اسم سارا است، او طی ماجراهایی با مرکز اسلامی نیویورک آشنا شده و در جلسات متعدد این مرکز، تمام افکار و آراء پیشین خود را به چالش می‌کشد؛ سارا به سبب این اتفاق با دو نگاه و دو مدل سبک زندگی در مورد زنان آشنا می‌شود و همین آشنایی، منشا اتفاقاتی مهم در زندگی او و دوست نزدیکش خواهد شد.

ستاره ها چیدنی نیستند، مقوله حجاب را از دو منظر مورد بررسی قرار می دهد؛ اینکه آیا حجاب، آزادی را از زنان می‌گیرد یا به آنها عزت بیشتری می‌بخشد، این دو سوال اصلی است که در لابه لای داستان برای مخاطب مطرح می‌شود که با هنرمندی نویسنده، مخاطب با نگاهی تاریخی به این مسئله و همچنین چرایی وجود نگاه سیاه و فرودستانه به زنان در طول تاریخ، بسیاری از پرسش‌های ذهنی خود را پاسخ می دهد.

حجاب در سال های اخیر یکی از موضوعات اجتماعی روز کشور بوده است، اما کمتر اثری می توان یافت که عالمانه در این حوزه کار کرده باشد یا تلاش کند از این منظر، به دغدغه‌های جوانان نگاهی بیندازد. از این جهت کتاب «ستاره‌ها چیدنی نیستند» فرصتی است مغتنم برای همه آنهایی که امروزه به دنبال پاسخی برای دغدغه‌های ذهنی خود هستند.

کتاب آن سوی مرگ

اثر دیگری که از نشر معارف به آن می پردازیم کتاب «آن سوی مرگ» است این کتاب روایت هایی داستان‌ گونه از تجربه‌های نزدیک به مرگ است که جمال میرصادقی آن را به رشته قلم در آورده است.

این کتاب در قالب سه بخش ارائه شده و هر بخش خاطره ی یک تجربه گر در مورد مرگ نگاشته شده است کتاب که به زبان روایت و به گونه سوال و جواب است تلنگری قابل توجه به مخاطب درباره‌‌ی تفکر پیرامون مرگ و جهان پس از مرگ خواهد بود.

حالت استنادی موجود در کتاب باعث شده که تجربه‌‌ی این افراد بیش از پیش باورپذیر شود و همسویی روایت‌‌های آن با احادیث و خوانش‌‌های شناختی ما به‌عنوان خواننده به این باورپذیری کمک به‌‌سزایی می کند.

این کتاب با توجه به موضوع و قلم ماهرانه ای که نویسنده دارد سبب جذب خواننده می شود و برای همگان خصوصا کسانی که اعتقادی به مرگ و معاد ندارند خواندن این کتاب خالی از لطف نیست.

کتاب صعود چهل ساله

کتاب صعود چهل ساله اثر دیگری از نشر معارف است که معرفی می کنیم، این کتاب دستاوردهای چهل ساله ملت ایران را از دیدگاه نهادهایی که رابطه دوستانه و مناسبی با کشور ما ندارند روایت می کند تا جای شک و تردید برای خوانندگان کتاب باقی نگذارد؛ از جمله این نهادها می‌توان به سازمان ملل متحد، بانک جهانی، سازمان جهانی غذا و کشاورزی، دفتر برنامه توسعه ملل متحد و … اشاره کرد.

این کتاب که نگاشته سید محمد حسین راجی و تلاش نزدیک به ۷۰ نفر از نخبگان حوزوی و دانشگاهی و مطالعه بیش از ۱۷ هزار ساعت است، صعود چهل ساله میزان دستیابی چهل ساله جمهوری اسلامی ایران به آرمانهایی چون عدالت، استقلال، آزادی، معنویت، کرامت زن، مردم‌سالاری دینی، گسترش رفاه عمومی و… را نشان می دهد.

کتاب صعود 40 ساله در 9 فصل و 320 صفحه علاوه بر بیان دستاوردهای انقلاب سلامی به کاستی‌ها نیز توجه نموده و در فصل آخر کتاب به اختصار دلایل کند شدن سرعت حرکت انقلاب اسلامی ایران به سمت آرمان‌هایش را شرح داده است.

کتاب علی از زبان علی علیه السلام

کتاب «علی از زبان علی(ع)» به قلم حجت‌الاسلام و المسلمین محمد محمدیان از دیگرآثار منتشر شده توسط نشر معارف است. کتاب که طی سال‌های گذشته توانسته به خوبی مخاطب را با خود همراه کند اخیراً به زبان عربی ترجمه شده و برگردان آن نیز در سی و سومین دوره نمایشگاه کتاب رونمایی شده است.

این اثر با روایت اول شخص و یکدست به رشته ی تحریر در آمده و با روایتی توصیفی، از جانب خود امیرالمومنین علی (ع) نگاشته شده و از این حیث که بر اساس واقعیات نوشته شده با بسیاری از آثار مشابه، که عنصر تخیل را با وقایع تاریخی تلفیق کرده اند، “محمد محمدیان” در “علی (ع) از زبان علی (ع)، شرحی حقیقی از یک حیات واقعی مملو از ایثار، رشادت، ایمان و جهاد را به تصویر کشیده است.

نویسنده مراحل مختلف زندگانی حضرت را در 623 صفحه ای تشریح کرده و هر فصل از آن را بر اساس رویدادهای برجسته ی زندگی ایشان نامگذاری کرده است. “علی (ع) از زبان علی (ع)” شامل ده فصل است و علاوه بر نهج البلاغه، دیگر آثار مهم شیعیان و اهل سنت را نیز مورد پژوهش قرار داده و تلاش کرده که چیزی از قلم نیافتد.

حسین از زبان حسین علیه السلام

حسین از زبان حسین، نوشته‌ی دیگر محمد محمدیان است که نشر معارف ان را منشر کرده است و به زندگی امام حسین علیه‌السلام و واقعه‌ی عاشورا می پردازد این کتاب در هشت فصل تمام زندگی سیدالشهداء را روایت کرده است. و با زبانی ساده و روان شما را حتی اگر علاقمند به شنیدن روایت‌های تاریخی نباشید، جذب این متن ساده و صمیمی می‌کند.

بخش‌های ابتدایی کتاب با اشاره به دوران کودکی و نوجوانی امام سرشار از نکات اخلاقی و بخش های انتهایی اثر، حقایقی کمتر شنیده شده از حماسه تاریخی کربلا است‌.

از نقاط قوت و حائز اهمیت این کتاب روایت آن از زبان شخص امام است و همین نکته چنان محبت و علاقه‌ای برای خواننده ایجاد می‌کند که تا صفحات پایانی کتاب با او همراه خواهد بود همچنین نویسنده ماجرای اسارت کاروان تا بازگشت به کربلا و سپس مدینه را نیز از زبان حضرت زینب ( سلام‌الله علیها ) روایت می‌کند.

کتاب اجاره نشین خیابان الامین

کتاب روایتگر خاطرات جمال فیض‌اللهی، یکی از ایرانیان ساکن دمشق است که با زبانی ساده نقل شده است او که پیش از سفر به سوریه، در یک دفتر بازرگانی در ترکیه کار می‌کرد، راهی سوریه می‌شود. راوی که در ابتدای این سفر بسیاری از وقایع کربلا را زیر سؤال می‌برد، با دیدن خوابی در جوار حرم حضرت رقیه(س)، منقلب شده و معتکف این بارگاه می‌شود. خاطرات فیض‌اللهی از پیش از شروع جنگ داخلی سوریه آغاز می‌شود و در ادامه، ماجرای شهری را نقل می‌کند که در عین آرامش و ثبات، به یکباره به آتش کشیده می‌شود.

این کتاب دو تصویر از یک شهر را پیش و پس از جنگ به نمایش می‌گذارد شهری که پیش از این یکی از شاه ‌راه‌های تجاری منطقه بوده اما به یکباره در آستانه سقوط قرار دارد اجاره نشین الامین از نقش ایرانی‌ها در حمایت از مردم سوریه و چرایی حضور آنها نیز سخن می‌گوید و با روایتی منطقی به بسیاری از پرسش‌های ذهن ایرانی‌ها پاسخ می دهد.

کتاب زندگی

«کتاب زندگی» نگاشته حمید حبشی، آخرین اثری است که از نشر معارف در این فهرست معرفی می کنیم؛ این کتاب که به موضوع مدیریت خانه و خانواده پرداخته است می‌تواند خلأ کمبود منابع کاربردی در حوزه ازدواج را برای مخاطب جوان امروز تاحدودی پر کند.

«کتاب زندگی» در شش فصل به دلایل مشکلات زندگی زوجین و راه حل رفع این مشکلات پرداخته است، نویسنده اساس همه مشکلات را نگاه مالکیتی زوجین به همدیگر می‌داند و راه علاج آن را تغییر نگاه و جایگزینی نگاه امانتداری به جای نگاه مالکیتی بیان کرده است، او به این سوال که نشانه‌های نگاه مالکیتی به همدیگر چیست و چه مضراتی دارد و ویژگی‌ها و اثرات و مزایای نگاه امانتداری زوجین به یکدیگر چیست در کتاب قطور «کتاب زندگی؛ ماهیت و شناخت» به تفصیل می پردازد.

می‌توانید برای خرید تمامی کتاب‌های معرفی شده به سایت پاتوق کتاب مراجعه کرده و با ارسال رایگان خرید اینترنتی انجام دهید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید