کاپیتان تیم بسکتبال بانوان نفت‌آبادان: به دنبال نمایشی خوب در غرب آسیا هستیم

  • ورزشی
  • دوشنبه ۱۳ فروردین ۱۳۹۷ ۱۱:۱۰
    کد خبر :253173

مژگان خدادادی با اشاره به پتانسیل بالای بسکتبال بانوان ایران گفت: تلاش ما در رقابت‌های باشگاه‌های غرب‌آسیا این است که نمایشی شایسته و قابل قبول برابر حریفان داشته‌باشیم.

ملی‌پوش تیم بسکتبال بانوان نفت‌آبادان درباره حضور تیم بسکتبال نفت‌آبادان در رقابت‌های غرب‌آسیا اظهار کرد: سال گذشته را با قهرمانی در لیگ داخلی تمام کردیم و توانستیم قهرمان ایران شویم. اکنون زمان حضور موفق و شایسته در رقابت‌های بین‌المللی است و تلاشمان این است که بتوانیم در رقابت‌های باشگاه‌های غرب‌آسیا نیز حضوری خوب داشته باشیم و بتوانیم نمایش قابل قبولی داشته باشیم.

خدادادی ادامه داد: شرایط تیم مناسب است و ما تمرین‌هایمان را پیگیری کرده‌ایم تا با قدرت در رقابت‌های غرب‌آسیا شرکت کنیم. یک سری تغییرات در ترکیب داشتیم که تمرین داشتیم تا هماهنگی لازم بدست بیاید و شرایطمان مناسب است. به هر حال رقابت‌های بین‌المللی شرایط متفاوتی دارد و باید با تمام توان در آنها شرکت کنیم.

او در پاسخ به این سوال که با توجه به اولین حضور بین‌المللی بسکتبال پنج نفره ایران در رویداد بین‌المللی انگیزه بازیکنان چطور است؟ تصریح کرد: همین موضوع هم برای ما تاثیر بسیار مثبتی دارد. همه بازیکنان انگیزه زیادی دارند. وقتی حجاب اسلامی توسط فیبا تایید شد اتفاق بزرگی برای بسکتبال افتاد. اولین تاثیرش این بود که بالاخره فرصت ایجاد می‌شود تا ما هم دیده شویم و بتوانیم خودمان را در مجامع بین‌المللی نشان دهیم.

خدادادی افزود: در گذشته همیشه می‌گفتیم مگر می‌شود چنین اتفاقی بیفتد و حالا افتاده. قطعا با این اتفاق و حضور بانوان در رقابت‌های برون مرزی شاهد حضور اسپانسرها در بسکتبال بانوان هم خواهیم بود. از رسانه‌ها نیز خواهش می‌کنم که توجه بیشتری به تمام قسمت‌های بسکتبال بانوان داشته باشند تا با این حمایت‌ها انگیزه بازیکنان هم بالا برود و شاهد رشد دختران بسکتبالیست ایران باشیم.

ملی‌پوش بسکتبال بانوان ایران در پاسخ به این سوال که شرایط تیم‌های ایرانی دربرابر حریفان خارجی چطور خواهد بود؟ تصریح کرد: ما شناخت خاصی از حریفان نداریم و تا کنون برابرشان بازی نکرده‌ایم که بخواهیم خیلی راحت صحبت کنیم. قطعا نیاز به زمان داریم تا رشد کنیم و بالا برویم. تیم‌های منطقه سال‌ها در رقابت‌های مختلف حضور داشته‌اند. تجربه زیادی دارند. بازیکنان خارجی سطح بالا جذب کرده‌اند. به نظر من هدف ما باید رقابتی شایسته و نمایشی قابل قبول باشد و بتوانیم بسکتبالی زیبا به نمایش بگذاریم. قطعا با گذر زمان رشد چشمگیری خواهیم داشت. تیم الریاضی خیلی خوب است و بازیکنان داخلی و خارجی خوبی دارد. سال‌ها در رقابت‌های مختلف بازی کرده. دیگر تیم‌های منطقه نیز همین شرایط را دارند. ما باید از همین مسابقات شروع کنیم و بتوانیم گام به گام خودمان را بالا بکشیم.

او با اشاره به حضور تیم بسکتبال سه نفره بانوان در تورنمنت قزاقستان بیان کرد: تیم ملی سه نفره ایران در تورنمنت سه نفره قزاقستان حضور داشت. من هم در ترکیب تیم بودم. نتیجه خیلی خوبی هم گرفتیم. اتفاق خوب حضور ما با حجاب بود و همه تیم‌ها توانایی بازیکنان ایران را دیدند. فکر نمی‌کردند انقدر خوب باشیم و ما را تشویق می‌کردند. همین نشان می‌دهد که اگر دختران ایران میدان ببینند توانایی‌های زیادی دارند و خیلی سریع خودشان را ثابت خواهند کرد. در این اردوی تیم ملی سه نفره هم بود و تمرینات خوبی در کرمان انجام دادیم و شرایط بازیکنان مناسب است.

خدادادی با اشاره به حضور تیم ملی سه نفره بانوان در رقابت‌های مختلف بیان کرد: تیم ملی قرار است در کاپ‌آسیا،‌ جام جهانی و بازی‌های آسیایی شرکت کند. هرچقدر در رقابت‌های مختلف حضور داشته باشیم برایمان بهتر است. انگیزه بازیکنان بیشتر می‌شود. قطعا تیم ملی پنج نفره هم با برنامه‌های مختلف باید کارش را ادامه بدهد تا بسکتبال بانوان ایران روی ریل بیفتد و با قدرت به سمت پیشرفت حرکت کند. مسابقات مختلف تاثیر زیادی بر رشد ما خواهد داشت و قطعا سرعت پیشرفت ما را بیشتر می‌کند.

کاپیتان تیم نفت آبادان درباره قهرمانی این تیم در لیگ برتر بانوان نیز بیان کرد: دومین سال حضورم در این تیم را تجربه می‌کردم. سال قبل در بازی آخر و به یکباره قهرمانی را از دست دادیم اما امسال تمام توانمان را گذاشتیم تا قهرمان شویم و این اتفاق هم افتاد. من در تیم‌های مختلفی بازی کرده‌ ام اما واقعا باید بگویم که نفت‌آبادان باشگاهی واقعا حرفه‌ای است. همه چیز در باشگاه حرفه‌ای است و واقعا بازیکنان با شرایط بسیار خوبی کارشان را انجام می‌دهند.

به گزارش ایسنا ،او افزود: خیلی‌ها گفتند که نفت آبادان پول‌دار است و همه بازیکنان را گرفته و قهرمان می‌شود. همه جای دنیا همین است. دنیای حرفه‌ای همین است. باشگاه نفت کاملا حرفه‌ای کار کرد و به نظرم حضورش باعث می‌شود تا دیگر تیم‌ها نیز تفکری حرفه‌ای بدست بیاورند و در نهایت بسکتبال بانوان رشد کند. ما تمرین‌های خوبی را شروع کردیم و منسجم و بدون وقفه کار می‌کردیم. با شرایط آب و هوایی که جنوب کشور داشت تمرین‌ها تعطیل نمی‌شد و در نهایت هم مزد زحمت‌هایمان را گرفتیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید